laupäev, 20. veebruar 2021

Risti (Järve) bussipeatus kaugliinidele.

 

 
Mulle nii meeldivad loosungid Transpordiameti (tore, et kokku pandi) FB lehel:
 
 
Transpordiamet on transpordiliikide ülene kompetentsikeskus ning ohutu, mugava ja kiire liiklemiskeskkonna arendaja.
Transpordiametis keskendutakse mugavate teenuste ja sihtkohtade kättesaadavuse tagamise parendamisele, targemale maa-, õhuruumi ja veeteede kasutusele ning tervislikumale ja keskkonnasõbralikumale liiklemisele. Samuti planeeritakse Transpordiametis nutikaid liikuvuse lahendusi ja viiakse ellu transpordiliikide üleseid poliitikaid ja projekte
 
Siinkohal vastaks Transpordiamet aga, et "see pole meie jaoks, me tegeleme globaalsete asjadega"??? Tegelikult ei vasta nad oma FB lehel üldse.
 
Praegu peatuvad kaugliinil Järvel, aga see ei ole kõige parem variant. Ning inimeste mugavus kasvab, seega pole ammu enam hea variant ka see, et Haapsalu, Pärnu, Kuressaare jt busside puhul on Tallinnas vaid 2 peatust. Liiga pikk on loksumine mingi linnaliiniga Vana-Pääskülast. Seepärast tuleb viivitamatult hakata planeerima bussipeatust Järvel. Kuhu?
 
 
Praegune Risti peatus maasuunalt on iseenesest ruumikas ja leiduks ka kohti kaugliinidele. Küll aga ei saa siin peatuda bussid, mis suunduvad Viljandi maanteed pidi linnast välja.


 
Õppida on meil veel küllaga, kui vaid tahet oleks!

 
Kuigi väljuval suunal on Risti peatus heas kohas, ei ole siin ruumi kaugliinidele.

 
Vast ainult see bensuka kohta kõlbaks äärmisel juhul, aga siingi ruumi vähe. Ja bensukas vaevalt, et kaob.

 
Uued peatused ei tähenda, et mõni olemasolev linnaliini peatus kaob, pigem peab mõtlema ühe juurdetekitamisele. 

 
Linna saabuvate busside jaoks on teisel pool teed samuti uut peatust. Ehk piisaks praeguse Järve peatuse nihutamisest lähemale Viljandi maanteele paarisaja meetri võrra ülekäigust? Oluline ju seegi, et kaugliinidelt saaks vajadusel suunduda Liiva jaama (kuigi see pole väga lähedal), aga ka kas vastassuuna bussipeatusesse või peatusesse Viljandi maantee. Nõmme suund on igal juhul "ära kasutatud".
Üle 10 min ei tohiks peatuste vaheline jalgsikäik aega võtta koos ülekäiguga.

 
Uus RISTI peatus peaks asuma siin. Kuna kindlasti peab peatus olema kõikide busside, linna- maakonna- ja kaugbusside jaoks, siis on vaja selleks ruumi ka pikalt eraldada. Ja võimalused on siin täiesti olemas, kuigi nõuavad veidi suuremat töömahtu. Sest vaevalt, et ollakse nõus eraldama bussipeatuseks ühte sõidurada? Nii oleks muidugi väga lihtne, vajalik oleks vaid suurema ootekoja ehitus!

 
Vasakul on näha, et tegu kõrgema "kaldaga", aga see tuleb lihtsalt "täis kallata" ja kõnniteed nihutada ehk siis busside peatustaskud tekiatatakse praeguse kõnnitee asemele.  Kokku on vaja peatumisruumi vähemalt kümnele bussile. Muidugi võib mõelda ka linnaliinide peatumiskoha jätmisele praegusesse kohta, aga see ei ole logistiliselt hea mõte.


 
Muuta tuleb ka peatuse nimesid või tekitadagi uus nimi. Kui uus peatus ehitada vaid ühele suunale, võiks sellele jätta ka nime Risti nagu on teisel pool teed, see aga tähendab, et Rimi juures tuleks ikka nime muuta. Seepärast on mõttekam uus nimi. Milline, on aega mõelda.


 
 
Hea on seegi, et samas lähedal võimalus vähemalt ühel suunal osta midagi teele või ootamiseks.

 
 
Muidugi ei tohiks ootekodadeks olla sellised putkad.


 
 
Järve jaamgi ümberistumiskohana ei jää oluliselt kaugele.
 
Kas hakatakse ehitama? Karta on, et mitte! Hoolimata isegi sellest, et ekspeaminister praalib värskelt rohelusest ja keskkonda panustamisest. Jutupaunikuid on meil palju!

 
Aga ehk on lihtsam ja odavam variant? Kui vaataks veidikene Järve jaamale lähemale? Ei saa ju öelda, et siin oleks vähe elanikke!?
 

 
Ning eks ka Balti jaamast ole üpris mugav sõita Järvele ja minna kaugliinile, selle asemel, et bussijaama kolistada?

 
Mis on siin ümberistumiste puhul olulisimad asjad? Võimalus ümber istuda kaugliinidelt linna- ja maakonnaliinidele ning vastupidi, töökohtade rohkus, rongipeatus ning ootetingimused. Virve peatuse puhul võiks seda pidada mõnes mõttes keskpunktiks. Võimalus sõita nii Nõmme kui Viljandi maantee suunal, eks? Loomulikult ka kesklinna suunas. Saabuvate kaugbussidega on juba kujunenud absoluutseks harjumuseks Järve peatuse olemasolu. Tegelikkuses võiks aga parim peatuse asukoht olla siin, isegi sõidurada olemas. Teisel pool teed saab selle ka vastassuunale teha? Siinpool ka kohvitamise ja söögikoht tööpäeviti olemas, teisel pool saaks ka ehk mingigi kohviku ooteruumiga teha? Kuigi seal ooteruum polegi nii oluline kui siinpool. Ja ka kohvi saab teatud aegadel siit!

 
Ka pikema ootekoja ehk varikatuse jaoks on siin ruumi.

 
Muidugi on vajalik siia ka ülekäik! See aga pole mitte mingisugune probleem!



 
Millal ehitus algab? Bussipeatus JÄRVE JAAM? Sest nii võib seda nimetada küll, kuna kaugus jaamast ei ole üldiselt suur, kuigi üldjuhul peaks nimelisa JAAM kasutama vaid vahetult perroonide juures oleva bussipeatuse puhul. Ja ehk saab ka maasuunalt praeguse Järve peatuse likvideerida? Muidugi peab sel suunal asuma linnaliinide peatuskoht uuele ülekäigule kõige lähemal!?


2 kommentaari:

  1. Oli aeg, kui kaugliinid tegid linna saabudes peatuse Estonias, kuni linnavalitsus keelas ära, kuna takistavat linnaliinide liikumist.
    Estonia peatus praegugi oleks väga kasulik, eriti õhtusel ajal, kuna linnaliinid sõidavad hõredamalt ning ümberistumised vaevalisemad. Estonia peatusega oleks käesoleval momendil võitjaid rohkem kui kaotajaid.

    VastaKustuta
  2. Tänud!

    Estonia peatus oleks ülimalt kasulik, kuid kardan, et ka kommertsfirmad ise ei soovi täna kesklinnas läbisõitmist. Kuid nõustun, et võitjaid oleks tõesti rohkem. Samas ei segaks see ka Järve peatust kasutamast. Ükskord tuleb nagunii hetk, kus tuleb inimeste ootustega mugavusele harjuda.

    VastaKustuta