reede, 12. veebruar 2021

Trett Lasnamäele.

 

 
Keskerakond? Kas mitte Lasnamäe kanalisse ei jäetud ka ruumi trammile? Räägime asjadest, mis võiks nagu kunagi tulla ja küll rahvas valib meid jälle? Muide, tasuta sõitu Tallinnas "reklaamitakse" samamoodi, aga kesikud seda kunagi ei tee?
 
 
Siin ongi siis kookonhotell?


 
 
No mis see siis nüüd on? Trammipeatuses ei ole stendi sõiduplaanide jaoks, nüüd siis lisainfot kleebitakse nii?

Aga Lasnamäele minekuks otsisin võimalusi ja üks selline. Trammiga Majaka Põik ja siis bussile. Eks see ole vist üks tallinlaste tavaviise? Mina tunnen Tallinna vähe ja seega ei oska ka väga valida, eriti kui kant tundmatu. Vahel tuleb info saamiseks eelistada tuttavaid. Kusjuures ega ma oskagi öelda, kas otsetrammiga see sõit olnuks mugavam. Sest tramm pidi ju sõitma kanalis, sealt aga üksjagu vantsida, praegune buss viib otse ukse ette. Suisel ajal pole probleemi, talvel mängib mugavus suuremat rolli.


 
Linnas muidugi huvitav pildistada. Igasuguseid detaile. Kivi, betooni ja klaasi on muidugi palju, kesklinn on aina rohkem city, nüüd siis Annus ja Merko plaanivad kõvasti juurde ehitada. Et kesklinna veelgi rohkem umbe ajada.
Pildistada aga oleks õigem muidugi jala käies. Aknast sõidu ajal kaadreid taga ajada ka muidugi põnev. Nagunii tuleb mõni post ette ja kunagi ei teagi, milline foto välja tuleb.


 
Igal juhul on osa pilte väga detailirikkad ja jutustavad linnast oma lugu.




 
Lasnamäe on vist päris hea bussiliiklus, mingi liin sõidab isegi läbi Mustamäe Väike-Õismäele. Aga Nõmme - Laagri? Või Pärnu maanteed pidi? Muidugi oleks siin parem ehk maakonnaliin, sarnaselt 180E-ga.

 
Huvitav oleks muidugi teha üks uute majade pildistamise trett, aga pikalt ju ei käi. Eks näis, mida aeg toob.

 
Uhkelt kollased rõdud.

 
Seda nimetati vist paeseinaks? Elanikke on ses majas vist rohkem kui meie pisimates linnades?

 
Punane torkab silma küll. 

 
Kui juba siin, siis tasub ka vaadata, mida põnevat pakutakse. Ostsin mingit lihakastet ja pohlakastet (vene), tushonkat (lätimaine) ja ühe lõunamaise limonaadi.  Koht meenutas vana balti turgu. Reklaam seinal luba palju head, sh eestimaist, tegelikult seda suhteliselt vähe. See-eest aga vanemaist ja nendegi kauopade hulgas palju head, vahel parematki kui meie oma?

 
 
Tallinnas mitu "kõige soodsamat" apteeki, samas lubas Sibula-Möldri-EKRE jokk-süsteem alles jääda proviisorite pr Benu, hr Euroapteegi, pr või hr Apotheka jt apteegid ehk et liigselt apteeke on kõikjal,  ka siin. Aga selline ongi täna Eesti arusaam konkurentsist - võimalikult palju müügikohti versus võimalikult vähe kliente! Muidugi ajasid ketid reformi ajal ka paljud hinnad taevasse!
Kuigi näiliselt hea! Sest saad ju kõvasti kaupa "valida"! Küll aga toob see kõik kaasa ka kõrgemad hinnad, hoolimata  "konkurentsist".


 
Euroapteek on läbi aegade tuntud klientide "tillist tõmbamisega"! Muidugi on nüüdki hinnalisand nii kõrge, et saab kuni 40% soodustusi teha ehk sulaselge pättus päise päeva ajal! Aga kõigele sellele aitabki kaasa nii JOKK-süsteem kui apteekide liigne sagedus.
 

 
Ärge Maximast ega mujalt ostke selliseid odavaid saapaid! Näivad vastupidavad, tegelikult võivad tallad juba esimesel päeval vett läbi lasta! Ausalt öeldes on ikka väga kurb, kui kulutatakse loodusvarasid saasta tootmiseks!

 
Vahva võimalus erinevaid kruuse osta ja vist isegi oma piltide järgi tellida!


 
Ilus fassaadikate. Kusjuures lahedate värvivalikutega, kollane mustaga eriti äge!


 
Võrreldes teise majaga on erinevus isegi siis, kui halli maja rõdud valged.

 
Kas reklaami pärast ei saagi rohkem stende paigaldada? Info ka siin mööda ilma laiali. Ei huvita see kamm ei linnavalitsust ega linnaosade valitsusi. Või kannatab siis linna rahakott?

 
Bussisõitjaid siinkandis muidugi palju. Paljud ka maskideta. Ootekojad muidugi ka siin ei ole inimsõbralikud. Aga ega see saagi ju valitud valitsejate eesmärk olla?

 
Enamus Lasnamäe linnaliine lõpetavad kesklinna piirkonnas, aga ammu oleks vaja need kaugemate liinidega ühendada.
Ka oleks vaja maakonnaliine nagu uus 180E. Näiteks  sarnaselt 12-le, aga Lasnamäelt mööda Smuuli ja Sõjamäed (läbi Ülemiste Jaama) Pärnu maanteed ja Vabaduse pst pidi Saueni. Või isegi Keila jaamani.




 
Tramm on aga kahtlemata kõige mugavam Tallinnas ja seda isegi hoolimata aeglusest ja vanade trammide külmast õhust.

 
Kui ägedaid hooneid on aga paest läbi aegade ehitatud. Naudin neid alati.



 
Kaasaeg. Hästi palju võimalusi pakkuv piletisüsteem. Ja kallis, nii et pileti eest maksadki vaid piletisüsteemi tegijate sponsoreerimiseks. Seda nimetatakse majanduskasvuks.




 
Kuidas aga trammi number samaks jäi? Kas elektroonika ei võimalda muuta nr 1 liiniks 6? Ja huvitav, kas statistikat ka mingil moel tehakse, kui palju seda trammi täna kasutatakse? Mis sest, et tegu ajutise variandiga.
Olen üpris kindel, et ei tehta, sest kuigi 6.liini ikka ja jälle vajalikuks peetakse, siis linn ei taha sellest kuuldagi....

Trammiliini nr 3 töö katkestatakse!

 

Trammiliin nr 1 suunatakse ümbersõidule suunal Kopli–Tondi–Kopli:

liikumistee Tondi suunal: Mere pst, Viru väljak, Pärnu mnt, Tondi tn

• liikumistee Kopli suunal: Tondi tn, Pärnu mnt, Viru väljak, Mere pst

ümbersõidul tehakse täiendavad peatused kõikides liikumisteel olevates trammipeatustes

ära jäävad trammipeatused Tallinna Ülikool, L. Koidula, Kadriorg ja J.Poska


 
Trammiteest ülekäigule paigaldati märgid, et ohutust tõsta! Talvel aga kaovad ülekäigud lume alla ja ohutus "suunab" jalakäija autoteele. Mitte kordagi pole siin veel lund roogitud! Kus nüüd on see ohutus, millest poliitikud nii väga armastavad rääkida?


 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar