teisipäev, 6. aprill 2021

Eesti Raudtee järjekordne apsakas?

 

 
Foto ja tekst EVR facebooki lehelt.

Eesti Raudtee alustab Balti jaama laiendamisega
Eesti Raudtee sõlmis Balti jaama laiendamise ehitustööde tarbeks lepingu, mille raames rajatakse kaks uut jaamateed koos platvormidega ning ehitatakse täiendav peatee Paldiski maantee viadukti ja Kitseküla peatuse vahele.
Eelmisel aastal sai Tallinna üks vanimaid raudteejaamasid Balti jaam 150-aastaseks. Kuigi aastate jooksul on jaama pidevalt kaasajastatud, siis uusi jaamateid ning platvorme pole sinna juba tükil ajal lisatud. Meil on äärmiselt hea meel alustada Tallinna linna jaoks nõnda olulise sõlmpunkti Balti jaama ehitustöödega juba selle aasta teise kvartali jooksul.
 
Ja vastus ühele küsijale, keda huvitas loogiline numeratsioon:

Täname küsimuse eest.
Jah, kõikide Balti jaamas tehtavate ümberehitustööde lõppedes saavad ooteplatvormidega teed loogilise järjestuse alustades lõuna poolt (Toompuiestee poolt). Kõige lõunapoolsem tee hakkab olema numbriga 1 ning kõige turupoolsem tee numbriga 9. Välja pannakse ka vastav info ja uuendatakse tähistus.


Tore uudis iseenesest, aga esialgne eufooriavälgatus asendus tõsise murega - kas nad ikka on vigu analüüsinud? Aastaid tagasi soovitasin teid juurde teha, vastus oli: "MEIE ARVATES OLEMASOLEVATEST PIISAB" või midagi sellist. Muidugi ei piisanud. Ja usun, et ka juba vägagi lähitulevikus kahest lisateest ei piisa.

Mõistan, et suhteliselt uute perroonide lammutamine ja ümberehitamine on asi, mis paneb kõhklema. Kõhklen veidi ikka ise ka. Kuid kui lugesin ühe üliõpilase diplomitööd (hetkel ei leia ja kui leian, lisan lingi), siis kõhklused süvenesid veelgi. Õigemini, aina kindlamalt tundsin, et õpilane näeb rohkem  kui kümned uued ja noored Eesti Raudtee kõrgharidusega töötajad, kes pidavat olema põnevil tulevikuvisioonidest ja võimalustest. Kas sellistest, kus tuleb taas peagi tunnistada, et pandi puusse? Või hoopis sellistest, kus lüüakse rind ette ja öeldaksegi "sorri, eksiti, aga meie rind on haavleid täis ja muudame maailma"!?

Minu arvates peaks arvestama muudatused (mõõdud) välja, ehitama esmalt ajutised perroonid praeguste seisuteede juurde ning lammutama äärmise perrooni. Selleks, et nihutada 8. ja 9. teed. Valem peakski olema, nagu pakutud: 2 rööbasteed, perroon, 2 rööbasteed ja perroon. Kui selline vajadus oleks kaugem tulevik, ma ei muretseks, sest arvestuslikult uute perroonide "elueaks" loetakseg 30 aasta ringis. Kuid vastus, kus numeratsioon muutub loogiliseks ja "lõpeb" 9. teega, paneb mõtlema. Tegu on kosmeetikaga! Ja ehk õnnestub isegi praeguse 1. tee tupikuosa probleem lahendada.

Eriti suur mõju on visioonile seetõttu, et  Eesti Raudtee on läbi aegade olnud ajast maas! Ikka ja jälle uhked tööd ja teod, aga hiljem selgub, et selle raames saanuks teha ära rohkemat. Eesti Raudtee aga paneb iga töö tegemisel aina rohkem liiklust lukku, kuigi peaks teadma, et iga ajutine sõiduplaan mõjutab mainet halvemuse suunas. Näiteks, Lilleküla tunneli ehituse liikluskatkestuse ajal võinuks ka Tondi lähedal jalakäijate tunneli valmis teha?

Nagu seegi, et mingid luuluvennad soovivad kümnete miljonite eest mõttetut Lilleküla terminali, samal ajal, kui Eesti Raudtee ei suuda Lillekülla paari perrooni ja vajalikke lisapööranguid paigaldada. Lapsena olid meil liivakastis autod, aga Eesti Raudtee suudab seda laste mängutaset välja mängida küll!

Aga leidsingi!

 
Väga korralik töö! 

Eesti Raudtee poolne vigadetunnistamine läheks maksma küll paar miljonit, see-eest ei peaks tulevikus maksma kümmekond korda rohkem? Kas Eesti Raudteel puudub see julgus? Ja ajakirjanikud ei küsi? See, et senine kauaaegne uimerdamine on mõjutanud halvas suunas nii riiki, ühistransporti kui reisijate elu, on nägijatele selge.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar