laupäev, 1. mai 2021

Massid RB Saku peatuses?

 

 
Ilm selline parajalt hea, et paksema riietusega jalutama minna, vähemalt palavust pole karta. Ja miks mitte siis terviserajale? Terviserajad on ju Eestis igal pool ja neid kasutatakse väga aktivselt. Igati tore oligi, ainult, et eriti hästi saab aru Rail Balticu vaenulikust lahendusest. Vaenulik kõige vastu - keskkond, maksumaksja rahakott jpm!
 
 
Et kõik rongid Sakus peatuvad, on see väga mõnusalt ettevõetav, sest kui pole kiiret, pole ka muret, kui käid kiiremini võihoopis aeglasemalt. Muidugi võiks minna ka Männikule, aga seal veidi keerulisemad valikud, pealegi, vahemaad pikemad ja kuigi tegu plaanitava Nõmme-Männiku puhkealaga, pole seal eriti ka midagi tehtud. Peale wakepargi ja kettagolfi raja ühel pool, teisel sisuliselt ei midagi. Ja sadu miljoneid sinna ei panda, kuigi piisaks ka vähemast. Need rahad lähevad Rail Balticule!
 
Muidugi, uurimisorganid ei tee selgetele kuriteotunnustele olenemata mingitki liigutust ja maksumaksja rahal lastakse endiselt voolata lihtsalt kellegi sõpruskonna tasku!

 
Liiva kaevandatakse väga suurel alal, aga sellest jääb väheks, plaanis on avada uus karjäär ka teisel pool teed, kus veel metsa on. Eks ongi ju oluline, et sõbrad saaks ka mõttetute ehitiste (sh 4-realised maanteed, eriti nende kahetasandilised ristumised) loodusvarasid võimalikult lähedalt. Oma pluss, nagu maailmas kõigel on justkui sellelgi, sest mõelda, kui ilusad puhkealad siin tulevikus tõesti võiks luua! Ja keskkonnale mõneti hea, kui tekib uusi veekogusid. Tõsi, see kõik käib siiski keskkonna tasakaalu arvelt. 
 
Kas teadsite, et siinkandis on kõige suurema liigirikkusega UTM ruut Eestis?

 
Keegi kesikutest on juba lubanud, et seda karjääri ei tule, aga portorollod on meil kõigil teada ja pole ühtegi erakonda, kes väga tõsiselt sellegi teemaga tegeleks. Aga see selleks.






 
Mets, kus terviserada, ei ole iseenesest vist midagi väga erilist, liigirikkuse poolest, kuid nii jalutamiseks kui rattasõiduks on see väga hea! Kaugemale minnes saab isegi rabaalale tiiru peale teha. Selle pikema ringi tegemiseks on siin aga midagi puudu. Sest ma tean, et kui tahaksin 7 km maha käia, siis vahepeal peaks ikka mõned pingid olema. Et lihtsalt jalgu puhates saaks ka kuulatagi linnulaulu. Nii palju kui seda veel kuulda on. Mingi 500-700 m vahega lihtsad pingid kõlbaks küll!

 
Igal juhul on see jalutamiseks väga hea variant. Ei pea sama teed mööda tagasigi tulema, on 0,7,  2,  3,5 ja 7 km rada. Tähistatud.




 
Ja kuigi rahvast liigub seal vast alati palju, siis ometi on palju ka vaikust!



 
Ja kuigi teadsin, et just siitkandist peaks kulgema meie keenjuste (andku rahajumal teile pikka iga!) poolt planeeritud aastatuhande tähtsaim üritus, ei olnud see mu mõtetes siin nii valdav. Teadsin ju juba varemgi, millise idiootsusega tegu.



 
Aga siiski on selle tunnetamine midagi hoopis erilist! Jõudes kohale, kus umbkaudu peatus saab asuma, tunnetad, et oled avastanud selgelt selle rajatise eesmärgi! Rahade kulutamise sõbralike vennasrahvaste ettevõtjate tasku! Et nad aga juhuslikult tööd tehes nälga ei jääks, peab tööd olema hästi palju! Sealhulgas, kujutage ise ette, siia ka juurdepääsuteede rajamine. Sakust kahetasandilisena üle praeguse raudtee? Ei saa ju tavalist maanteed siiani teha, sest massid eeldavad 4-realist kui mitte rohkem! Tõsi, kerge see ei saa olema, sest karjääride vahele ei jäägi väga laiu alasid teede jaoks! Viimati tuleb veel püsiühendus üle järvede rabade rajada ja see oleks veelgi edulisem!?

Ja kui ka teiselt poolt maanteed ligi tuua, saaks ka Lokutilt ja mujalt rahvamassid kiire rongiga Tallinna sõita! Tagamaa on veelgi suurem! Kui Tuhala kant ka üles kaevata, saab sealtkipoolt Kurtna peatusesse rahvamasse tuua! Ma ei saa üldse aru, miks peaks Narva maanteedki laiemaks ehitama? Nagunii keegi seda kasutama varsti ei hakka, Rakverest jm saaks ju teha maantee Saku peatusesse, et siis kiiresti Tallinna saada?

 
Minu ohvriannid Looduse Loojale, et seda kuritegelikku projekti ei tuleks.

 
Väga valus oli näha kurbi inimesi, kes isegi lemmikloomadele tulid uut peatust näitama ja ikka ei ole nende eluunistused täitunud!





















 
Sillake üle mäsleva jõe saab ka uue kuue, kui hange välja kuulutatud!

 
Aga igavesti mõnus jalutuskäik. Vaid pinkide puudumine rajal ei luba mõnusalt termosest teed või kohvi juua! Seekord sai seda siis perroonil teha, siin pinke on. Muidugi võiks ka siin rohkem olla, perrooni kõrval mõni lauakesega variant. Küll aga polegi kuskil omavalitsuste eesmärk olemist liiga mugavaks teha.






 
Liival käib aga asjalik tunneliehitus. Ega tea, võib olla siitki kandist rajatakse tee Assaku või Saku peatusesse, et rattaga RB rongile saada....


 
RB lehelt:
 
(kõrge palk lubab ajada kärbseid pähe rohkem kui neid s....hunnikutelt leiaks!)
 
✅Sel nädalal toimus Riigikantselei ligipääsetavuse rakkerühma töö raames kohtumine Rail Balticu projekteerijate ja erivajadustega inimeste esindajate vahel.
Rail Baltica Ülemiste ja Pärnu terminalide projekteerijad selgitasid, kuidas on nii rahvusvahelistes kui regionaalsetes jaamades arvestatud ligipääsetavuse ja kasutusmugavusega.
„Loodan, et sellised sisukad kohtumised, kus reaalsed kasutajad jagavad oma päriselulisi kogemusi, toimuvad ka edaspidi. See võimaldab meil paremini aru saada lõppkasutajate vajadustest ning leida selleks parimaid lahendusi,“ lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg.

Kas see rakkegrupp on käinud Saku Terviserajal?
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Eesti Raudtee uudiseid - juuni 2021.

      Balti jaamas jätkub uute teede ehitus. Et neid teid liiga palju ei saaks, teeb Eesti Raudtee vanaviisi - perroon + tee + perroon + tee...