esmaspäev, 7. juuni 2021

Aseri.

 

 
Müüa legosid! Kogused piiaramatud!
 
 
Esmamulje Aserist oli parem kui Kundast. Keskus puhtam. Ju siis telliskivi on tulusam kui tsement? Muidugi on igal pool jälgi näha sellest, et nõukaaegne suurtootmine on asendunud säästlikumaga ja vähemas mahus. Muide, enamus vist veetakse välja, nii et, globaalne majandus!?


 
Suur osa maju tundub olema 50-60-ndatest. Omamoodi mõnusad oma kujult. Paljud nüüdseks lammutatud, paljud tühjad. Mõnda aega tagasi osteti ka Venemaa elanike poolt siia kortereid vist 100 jagu, nüüdseks pole omanikel siiapääs olnud pikka aega võimalik? Kindlasti aga seegi võimalus elu paremal järjel hoida, kui nad saaks siin käia?

 
Ka rohelusega tundub siin lood paremad kui Kundas.



 
Aserisse siis tuumajaam või spaa? Spaa võikski siin olla ehk vaid ujumisvõimalused ja protseduurid, majutuseks on siin aga privaatsemaid kortereid küllaga. Ja kui mere äärde pääs parem, rand parem, siis võiks siin puhata küll?

 
Kui puud on mõne aasta vanused, siis see näitab, et selliste asjade tähtsusele on mõeldud juba aastaid tagasi. Kui puid pole, isegi väikeseid, siis ei mõelda ka täna.





















 
Kuna rand siin lähemal, siis otsustasin, nui neljaks, sinna ka jõuda. Palav ju minu jaoks! Kuigi siinkohal olen pessimist - langus tähendab, et pärast tuleb tõusust üles rühkida....

 
Jäätmaad varemetega siin muidugi üksjagu palju. Kuid ka need on võimalik tasandada, haljastada ja muuta osaks puhketsoonist. Mõne puhul tasub ka oodata, sest ega vaatamisväärsused pole ainult ordulinnuste varemed1 Teisedki annavad aimu möödanikust.





 
Isegi teepinnast võib aimu saada, kus oled!


 
Kui meil räägitakse aheraine killustiku kasutamise võimalustest, siis saab kindlasti ka tellisejäätmeid täiteks kasutada, mitte lihtsalt hunnikusse kallata?


 
Aga tundub, et siitkaudu saab randa küll! Kuigi mingeid viitasid pole ka Aseris.


 
Ja kindlasti on siin võimalik tagada ka piirkondlik matkarada, erinevates looduskooslustes?




 
Ohoo! Liiva asemel veeris ja kõvasti! Kuid see ei sega otseselt rannas liikuda, veidi kaugemale, kus meri seda ära ei uhuks, võiks vald ju mõned koormad liiva siiski tuua?








 
Kivid mulle meeldivad, on vaid uskumatu, et lõkkesse tasub ka pudeleid puruks loopida?




 
Nautiloid.

 
Ehk tasuks ka siia mõni pink tekitada? Mingi äge lahendus, kus jalad ehitatakse klibust ja tsemendist ning laudis peal? Materjalipuudust pole, tsement ka lähedal.

 
Selliste kivide hulgas ei pruugi kivistisi väga leida, aga siiski nautisin väikest otsimist. Osa nautiloidist.



 
Liivakivi.


 
Meil leidub neidki, kelle kihk on kiiresti kaevandada kogu põlevkivi, mis võimalik.Kuigi kaugemas tulevikus võib see olla kõik hoopis väärtuslikum!



 
Võimalik, et heas kohas hea vaatetorn võib olla ka siin puhkamisele kasuks?


 
Kaugem rannaosa enam mere mõjutustele avatud ei ole.


 
Tööstusmaastikku siin siiski jätkub.







 
Nagu näha, saab tõesti kasutada telliseid ka täiteks. Miks siin siis neid lihtsalt auku kallatakse?



 
Aga valmistoodangut saab kasutada ka piirdeaia tegemiseks!





 
Täiesti vaatamisväärsus!







 
Aseri oja ja Aseri Tiik





 
Mõnus park. Kogemata leidsin ka pingi.











 
Bussiliiklus siin aga hea pole. Muidugi käiakse siit kaugemale tööle, isegi Tallinna. Kuid kui maakonnaliinidelgi tuleb pappi köhida, siis peab ikka hea palk olema, et tasub Tallinna tööle minna!? Ka ronge, kus kuupilet, ei kasutata piisavalt ära. Ning pühapäeviti on siingi liiklus pea olematu. Üldse arvatakse, et ega puhkepäeviti matsid peagi sõitma kuhugi. Osta auto ja vura nii palju kui süda lustib!

Kuigi nii Kunda kui Aseri puhul peaks otseühendused raudteejaama (Kundast rakverre, ja Aserist osaliselt kasvõi Kiviõlisse) olema tagatud ka puhkepäeviti ja seda kõikide Narva rongide puhul ehk 4x päevas.



 
Isegi "infostend" olemas!






 
Ja oligi aeg Rakverre tagasi sõita. Muide, paar km kauguselt sõidab toobiga Tallinna busse, aga siia neist sõidavad vaid ükskikud.

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Eesti Raudtee uudiseid - juuni 2021.

      Balti jaamas jätkub uute teede ehitus. Et neid teid liiga palju ei saaks, teeb Eesti Raudtee vanaviisi - perroon + tee + perroon + tee...