laupäev, 5. juuni 2021

Balti jaama bussiterminal - kaua veel?

 

 
Balti jaam on nagu vaeslaps. Ning siin ringi vaadates võib öelda, et ega olukord ei huvita mitte kedagi, sh ka bussijuhtide töötingimuste koha pealt. Mis siis takistab tagamast normaalseid parkimistingimusi, mingitki puhkeruumi, tualetti?
 
 
Ega polegi muid takistusi kui ükskõiksus. Nii inimeste kui ühistransporti. Mõningast rolli mängib ehk seegi, et liine sõidavad erinevad firmad ja nii pole ka ühist "katust", keda siinne huvitaks. TLT bussid siin pikalt ei seisa, erafirmadel on dispetsherpunktid erinevates kohtades, Tallinna ega ka Harjumaa ei tunnista kedagi ega midagi "omaks". Pealegi, Harjumaad ju polegi? On olemas vaid ÜTK, kes ka loomulikult ei peagi midagi enda õlule võtma. Kuid on veel riik!
 
Aga on ikka riiki? Peaks ju riigi ülesanne olema luua tingimused kõigile ning siingi oleks igati kasuks ühtne riigifirma! Kuid olgu, mis on, asi tuleb käsile võtta ja parim hetk on see koos Vana-Kalamaja tänava korrastamise ja pikendusega Balti jaama, mis planeerimisel. Otsapidi ulatubki see busside alale ja peaks olema tulevikus, nagu linnade keskväljakudki, kivikõrb millegagi.  Ning iseenesest ei olegi siin palju vaja teha. Nehatu läheb juba lammutamisele nagu kogu see krempel, vaja on samas laadis hoone, mille 6-posti poolsesse otsa tehagi ruumid bussijuhtidele, sest eraldi hoonet neile vaja ei ole. Ehk peab vaid mõtlema igaks-juhuks ka mõnele puhkeruumile kuni ööbimiseni välja.

 
Pildil olev parkla ka terminali osaks.  Kasvõi osaliselt Suudle & Sõida reisijate jaoks, sest sedagi vaja, nagu näitab pildistamisel ette jäänud auto. Autode sõitmine busside alale peaks olema välistatud.

Lisaridasid parkimisekson vaja ka selleks, et praegusesse 6. posti kohale pööramiseks on vaja bussidel manööverdada. Muidugi peaks ka vähendama busse siin üldiselt.
 
Osa liine tuleb muuta Balti jaama LÄBIVATEKS, olen sellest juba kirjutanud. Nimelt on pikemad maakonnaliinid mõttekamad. Ning need bussid saavad vajadusel peatuda ehk samas kus linnaliinid, nagu teevad 66 jt liinid või siis peatuvad praeguses parklas, mitte ei pea tuingimata siinsete postide alla sõitma.

Osa liine saab aga suunata läbi linna Balti jaama läbimata, näiteks Viimsi - Tabasalu jt (ekspressid).bussid









 
Siinsel alal tuleb maksimaalselt puud säilitada, parkimine mitmes reas. Puud on vajalikud, sest kaitsevad natukenegi busse ülekuumenemise eest ja bussijuhid saavad bussis normaalselt viibida. Ei saa niimoodi teha? Ikka saab. 
 

Linnahalli juures sai. Ning saab ka pinke-katusealuseid paigaldada puhkepauside jaoks.



 
Näha on ka seda, et ruumi lisaridadeks parkivatele bussidele on piisavalt, kuni trammiteeni. 

 
Nii oleks ehk ka vähem vaja parkida vahetult aia taga.

 
Poliitikute meelispaik see siin pole, sest siin ei saaks piisavalt profiiti lõigata. Vaid Oudekki Loone on siin kakerdamas nähtud, kuid temast pole ka suurt mingit kasu. Ehk saab loota, et huvi hakakb asja vastu tundma vaid see poliitik, kes erinevalt tänastest võtab oma tööd tõsiselt! 







 
Kus on aga Tarnspordi Ametiühingu silmad? Ehk on töötajate AÜ-sse astumise vähesuse üks põhjuseid nõrgas ametiühingus?

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Eesti Raudtee uudiseid - juuni 2021.

      Balti jaamas jätkub uute teede ehitus. Et neid teid liiga palju ei saaks, teeb Eesti Raudtee vanaviisi - perroon + tee + perroon + tee...