esmaspäev, 7. juuni 2021

Kuidas saada Kundasse?

 

 
Kui kombineerisin Kunda - Aseri tuuri, pidin üle vaatama võimalused mitut pidi. Elus on sageli inimestel mingi kellaaeg, mis ajaks nad peaks kuskil olema, mul vaba voli, seega lihtsam. Lausa mitu võimalust avastasin. Ainuke reegel oli, et päevaga saaks ära käia ja väga pikaks ei veniks. Palavust kartsin ka.
Üks võimalus oli minna hommikul rongiga (mul rongiga lihtsalt igatepidi mugavam) kl 7.57, jõudes Rakveresse peale kl 9. Kuid see tähendanuks, et pean jaamast minema bussijaama, sest ... Kunda buss jaama ei läbi. Siin tulebki mängu aga see, miks sõitsin ja miks tahan taas välja tuua selle, kuidas meil ühistransporti "arendatakse". 
 
Tulge, tulge, öeldakse Viru-Nigula FB lehel:
 
 
Kuidas teile tundub see, kui (isamaalasest) tipp-poliitik ütleb, et "me ei kavatse bussiliiklust arendada enne kui see tasuta süsteem on lõpetatud"? Või kui mõni rahva ees sulgi puhevile ajanud mees on saanud pukki, olnud varem isegi maavanem ja pole kunagi sõrmegi ühistranspordi arendasmiseks liigutanud, midagigi muutes ja teie, valija jaoks paremaks teinud? Nüüd lisaks ennast ÜTK juhatusse nihverdanud? Aga bussiga ta ju ei sõida?

Oli veel võimalusi. Seda enam, et varahommikul minnes jäänuks mul Kundas 4 tunni ringis aega ja kas seal on midagi nii palju teha? Tegelikult on vaadata nagu selgus, kuid see tähendanuks üle 10 km jalutuskäiku, mis mulle käib üle jõu. Ülihea võimalus on minna 11.12 ekspressiga, veidi rohkem kui tunni ajaga Rakveres, aga .... maakonnaliinini aega umbes tund. (Täpsemalt ma ei saa öelda, sest uus peatus.ee versioon tähendaks tunniajalist otsimist, et kõik variandid üles leida). Nii valisingi otsebussi, kl 11.00.
 
Muidugi on võimalik otsida vabandusi, et ehk pole olnud piisavalt aega neil "kohaliku elu edendajatel"? Tegelikult oli kõik see, kuidas bussid rongidega ühildatakse, teada ammu, üle 10 aasta tagasi. Eriti täpselt siis kui 2012 paiku oli päevakorral uute perroonide planeerimine ja see tõi uurimise alla kõik asjaga seotud detailid. Kes oli tollal maavanem? Seesama, kes muide ka lillegi ei liigutanud Sõmeru rongipeatuse heaks. Nii et aega on olnud nii et tapab ja tänaseks pidanuks kõigil asjassepuutuvail ametnikel olema asi peensusteni selge ning kõik TEHTUD! Tegelikkuses läbivad Rakvere raudteejaama (seda peatust portaalis otsides tuleb sisestada RAUDTEEJAAM ja portaal pakub variandi, mis asub Lääne-Virumaal, mitte konkreetselt Rakveres).
Krt pean uue vereõhurohu sisse võtma, rõhk on juba laes nende sõna otseses mõttes idiootsuste pärast....
 
 
Nii sõitsingi Balti jaamast trammiga bussijaama, aga ajavõidu asemel hoopis ajakaotus. Seda enam, et ei hakka ju viimasel minutil liikuma, rongile minekuks kulunuks mul vaid 5 min.
 
Aga täna, kui tahaks vaadata sõiduplaane üle, ei ole enam VANA.PEATUS.EE versiooni ja uus on Transpordiameti lehel selline:

  • Sigrid Salusoo
    See uus versioon täielik 🤢🤢🤢
    18


    Sigrid Salusoo Hetkel tegeleme uue reisiplaneerija arendamisega. Oleme teadlikud, millised on peamised kasutajate soovid ja vajadused, aga nende rakendamine võtab kahjuks aega.
    1


    Simo Karpin
    Transpordiamet ja siis tapetakse lõpptarbijat veel kutsuv veebisait ära...
    7


  • Katrin Seevel
    Transpordiamet Miks siis vana suletakse? Võiks nii kaua kasutatav olla, kui uus versioon ka kasutuskõlblikuks saab?
    9


  • Margus Kurg
    Eesti rahva vanasõna: Ära enne vanasse kaevu sülita, kui uus valmis on.
    12


  • Vanad lehed suletakse turvalisuse pärast, kuna ei vasta enam kaasaegsetele nõuetele.
    7


  • Neeme Sihv
    Eesti riigis ongi nõuded kõige olulisemad! Tühja neist inimestest!
    Kusjuures aega vigu parandada oli üüratult!!!
    8


  • Signe Saviir
    Transpordiamet Me KÕIK kirjutame, et vana parem ja teil selline jutt, et kaasajastate!!!! Aga kui rahvas soovib, et vana jääks! Oleks siis mingi loogiline seletus, aga pole ju. 🤔
    12


  • Rita Helisma
    Issand, muidugi. Nüüd otsi / vali peatusi indeksite järgi. Hulluks ajate. Vana on nii selge, noortele ja eakamatele. Miks te rahvast piinama hakkate? Uus on täielik anomaalia.
    4


  • Merit Purre
    Transpordiamet milleks heast asjast sitta välja toota? Vanas kõik ju meeldib, lihtne, mugav, kiire. Uus totaalne jama kuubis, vanemad ei saagi hakkama sellega.... milleks muuta???
    5


  • Neeme Sihv
    Uue variandiga on see lootus Transpordiametil (kes vana täiustamisegagi hakkama ei saanud), et kuna asi on veel segasem, siis aina rohkem inimesi lööb käega ja muretseb auto. Nii vähenevad ka kaebused ja nurin! Tagajärjeks on vajadus veel vähem tööd teha.
    4


  • Sirje Lilleorg
    Transpordiamet Kaasajastage, aga see ei pea ju tähendama, et sisu muutub.
    4


  • Mairold Vaik
    Transpordiamet, kas 1. septembriks uue rakenduse parandused ja täiendused saavad valmis?
    2


  • Siiri Salumägi
    Transpordiamet Uus arendamata, arusaamatu, kasutuskõlbmatu, aga vana panete kinni? Miks te teete nii? Kelle jaoks?? Mis mõttes viskab mulle ette nt neli Jõgevat? Mille järgi ma valin ja kust ma tean milline see õige on? See uus leht ei kõlba mitte kusagile. Piinlikuvõitu ei ole sellist jama tarbijale ette visata?
    4


  • Sirje Lilleorg
    See uus on jah selle poolest huvitav, et kui ma tean, kus asun, saan teada, mitme minuti pärast läheb siit järgmine buss, tramm, troll. Aga kui ma pidin olema järgmisel hommikul kell 8.00 lennujaamas, ei saanud ma selles uues versioonis kuidagi teada, mis kell millisesse bussi, trammi astuma pean. Õnneks on takso ka nö ühissõiduk.
    3


  • Martin Tampuu
    Transpordiamet Mille arendamisest Transpordiamet räägib. Üks ühele maha viksimine lehekülgetelt: https://bussiaeg.ee/ ja https://www.hsl.fi/
    (Linnaliinide sõiduplaani otsinguks enam vähem), aga maakonnaliinide ja kaugliinide kuvamiseks, täiesti sobimatu.
    UUS peatus.ee on TÄIELIK KÄKERDIS. Ebaõnnestumine.
    Bussiaeg.ee
    BUSSIAEG.EE
    Bussiaeg.ee
    Bussiaeg.ee
    1


  • Diana Ehas
    Transpordiamet kas rahva arvamus teile üldse korda ei lähe??? Vana versioon on kordades parem,lihtne leida bussiaegu,sisestades alg- ja lõpppeatus.
    2


  • Andrei Jelin
    Transpordiamet Nende vastusest on niigi näha kuhu meie võime käia oma arvamusega.
    1


  • Neeme Sihv
    Transpordiamet mis te valetate? teil pole reisijate soovidest aimugi!
    Pealekauba, te olete uut aasta ringis juba arendanud, aga kuna te ei saa hakkama, siis järelikuklt on LIHTNE ASI LIIGA KEERULISEKS AETUD!
    Või on Teie hulgas ruulimas need jõud, keda häirib ühistransport või tasuta bussisõit?
    Vana portaal olgu muudetud sisi turvalisemaks (kuigi see vaid kärbeste ajamine) ning otsekohe taas tööle pandud!



  • Tanel Aloopsu
    uus süsteem ei erista tasuta maakonnaliine tavalistest kaugliinidest; lisaks on esmapilgul seal raske aru saada, kumb peatus kummalt teepoolelt on otsitav, kõik peab kaardilt järgi proovima.
    3


  • Merit Purre
    Sigrid Salusoo täiesti nõus, vana oli lihtne ja mugav. Uus totaalne sitt
    2


  • Keiu Keiuk
    Kuulge see uus on jama. Arendage oma uut, aga ärge pange kinni toimivat süsteemi.
    Ma ei saa uuest midagi aru. 
     
     
    Anne Vaher
    Transpordiamet mis nõuetele vana ei vasta? Inimesed on väga rahul vana versiooniga, ei nõua uut, pigem vastupidi. Tegite nüüd küll karuteene kogu Eesti rahvale. Aretage jah välja mingi uus nurisünnitis. Viimasel ajal kukuvadki kokku just suured platvormid. Maksumaksja maksab teile raha, maksumaksja ei ole tellinud uut ja nurisenud vana üle. Kas tegutsete rahva huvides või selleks, et "arendada" ja linnuke kirja saada? https://www.mkm.ee/et/tegevused-eesmargid/transport on kirjas: "Transpordipoliitika eesmärk on tagada elanikele ja ettevõtetele mugavad, ohutud, kiired ja kestlikud liikumisvõimalused". Mida ma liigun, kui ei tea, millega, kunas ja kuhu on võimalik liikuda. Miks te raiskate maksumaksja raha??? Ei teagi nüüd, kellele kirjutada, kas Taavi Aasale, Andres Sutile, Ando Leppimanile või kellelegi selles tohutus ministeeriumi "armees". Ehk annate teada, kuigi eriti lootust ei ole. Kilplased teie kohta öelda on eriti leebe.
     
     
    Nii ongi. See on hullem kui jama ja nii segane, et ka Transpordiamet, kes juba aastajagu täiendab ja parandab vigu, ei saa sellest aru. Ja ei saagi saama, sest neil endil puudub igasugune arusmaam, mis on sellises portaalis oluline! Nii ei aitagi selles mingist kosmeetilisest parandustööd, sest toimimispõhimõte on läbinisti mäda!


 
Äkki peaks need kõvad mehed, kes kas rumalusest või hoopis teadlikult ÜT arendada ei taha, saatma rongide-bussidega seda etendust vaatama? Kuidas see sõit Kääpale välja näeks?
Mõte selles, et jutuga teevad paljud vägitegusid, aga tegelikkuses ei suuda isegi kärbsemusta jagu küsimustele vastata! Eks muidugi, oma tegematajätmisi tunnistada ka ei julge, viimati saavad need väehesedki, kes ei tea veel, aru kui nõrgad tegelased tegelikult ollakse! Ja Kääpal on riigi rahastusega asutus, kuhu sisuliselt muuga kui autoga kohale ei saa!

Tegelikult on muudatusi lihtne teha, ka Lääne-Virumaal. Rakveresse sõidab päevas 5 rongi, seega tuleb vähemalt 4 puhul tagada ümberistumised kõikidele suundadele, ristipidi! Seejärel tuleb vaadata juba, kus ja millistele liinidele ning millistel aegadel teised bussid käima panna! Lihtne reegel kogu võrgu ümberkorraldamiseks!

Ja teine reegel, bussid ei tohiks enamuses alustada ega lõpetada bussijaamas vaid läbima linna. Näiteks Lepna - Kunda, Väike-Maarja - Sõmeru, Avinurme - Põhjakeskus või mis iganes muul moel. Raudteejaama saabumine mõni min enne rongi, väljumine mõni minut peale.

Peale seda saab juba vaadata, kas linnaliine üldse (sellises mahus) vaja on1 Aga ei, Rakvere linn kavatseb hoopis uuele linnaliinile kõvad rahad alla panna!


 
Äge oleks muidugi sõita vahel selliste bussidega. Muidugi, konditsioneer võiks sees olla, aga muidu oleks äge võimalus.



 
Reisiraamatukogu bussijaamas hõredaks jäänud. Head inimesed, tooge oma raamatuid!



 
Linnas on hea, bussijaama ümber mitu söögikohta, maal pole sageli üldse mitte midagi.


 
Eesti suurim viga on suuga suure linna tegijad võimul. Enne valimisi lubavad pea kõik erakonnad mingeid uusi trammiliine! Mitte keegi pole küsinud, miks siiani ei ole tehtud esimesena lubatut, juba aastakümneid tagasi? Lasnamäe tramm, kus sa oled? Trass on olemas valdavas enamuses, lihtne oleks tasapisi seda ehitada lubaduste jagamise kõrval? Kui tahtnuks, olnuks see juba ammu valmis!

 
Bussiliinil oli vist üks peatus ka Lasnamäe, mis ongi õige lähenemine, kuigi olla võiks vähemalt kaks peatust linna sees.

 
Raudteeviadukt. Kallis rajatis, mis veidi väiksemana plaanitakse ka Ellamaale, kuigi mingit vajadust selle järgi pole.


 
Ka 4-realisel on bussipeatused olemas, kuid eraldi parkimiskohti pole üheski, linna lähedal saab veel keegi parkida teisi segamata, linnast kaugemal aga pole enam sedagi võimalust. Ooteputkad pole mõeldud ootamiseks, lihtsalt ametnik saab öelda, et tema teinud kõik mis võimalik. Ilma häbita?

Vaja on aga hoopis suuremat platsi mõneski peatuses, teisal väiksemat. Kus kiosk, kus lihtsalt parkimiskohad, asjalik, õiges asendis ootekoda jms.

 
Ning miks peab parkimiskohad üldse olema eraldi, mitte bussipeatuste juures? Kas matkaja või keegi teine peaks kaardivaatamiseks kõmpima eraldi kilomeetreid? Miks ei suudeta meil asju koos teha?



 
Mõni bussipeatus asub eemal eraldi taskus. Hea on see, et sellised võivad olla varjulises kohas, kuid busside jaoks on pidevad mahapöörded aeganõudvad ja ebamugavad.

 
Kus peaks siin auto parkima keegi, kes vastu tuli või ise P&S süsteemi tahaks kasutada? Miks puuduvad puud, mis ka varju pakuks, kasvõi poolkõrge haljastus?

Muide, kui vaadata asju 4-realiste nurga alt, siis üldjuhul tähendab meil see laristamine hoopiski 6-realisi oma sisult. Pikad juurdeveoteed jm muudavad ülalpidamise veelgi kulukamaks.

Rapsisuvi.



 
Iga viadukt maksab miljoneid riigis, kus kõik valdkonnad on alarahastatud.

 
Üks positiivne asi on sellised alleed. Ning kui üüratu raha läheb maantee alla, siis nende puude alla kergtee jaoks peaks ikka jätkuma ka?

 
Muidugi tuleb puid juurde istutada ja täita tühjaksjäänud kohad, mitte oodata uut hanget!

 
4-realised inimestest eemal halvendavad muuhulgas ka ühistranspordi kasutamise võimalusi.





 
Jõudsingi Kundasse. Sisuliselt sama ajaga (kui trammisõit sisse arvata) kui oleksin jõudnud rongiga ja maakonnaliiniga Raudteejaamast. Peatusest mille ümbernimetamist peatuseks RAKVERE JAAM linnavalitsus vajadust ei näe!

Ehk et kõik tehakse võimalikult vähese ühistranspordi kasutamise jaoks? Nüüdseks siis likvideeritud ka vana.peatus.ee ja otsi peatusi, mida vajad, võid sattuda sellise pasarahe otsa, et vähe ei ole! Transpordiamaeti töötajatel tuleks Eestis täielikult keelata kõik sõidud autoga, isegi kaassõitjana ja panna nad sõitma ainult ühistranspordiga! Võib olla siis hakkab isegi nende ajudes midagi liigathama?

Lääne-Virumaa omavalitsustelt ootan aga siiani vastust selgitustega, miks tööd ei tehta. Seni saanud selle vaid Rakvere linnavalitsuselt, aga seegi poolpidune!
 
**
 
Ennetavalt ütlen, et ma ei eeldagi alati nagu saaks ja peaks busse ainult rongide järgi sättima, aga püüdma selleni peaks. Vähegi, kui bussi sõiduplaanil pole mingit väga kindlat põhjust, et olema peab just nii (õpilaste vm tõttu). Aga Rakvere jaamast Tamsalu jaama sõitvad bussid tuleks sobitada (ja pikendada võimalusel Põhjakeskuseni).
 
Liin 51 Tamsalu - Rakvere E-L Tamsalust 7.42 klapib rongidega, Rakveresse jõuab 8.20, jaama ei sõida, rong Tallinna väljub 8.35.
 
Liin 20 Tamsalu - Assamalla - Rakvere L-P võiks võimalusel väljuda varem, Tamsalust 11.20 ja nii jõuaks see Rakveres 12.09 Narva rongi ajaks kohale.
 
Liin 32 - Rakvere - Järva-Jaani on hästi paigas, jõuab Tamsallu enne rongi ja ootab selle ära.
 
Liin 39 Rakvere - Väike-Maarja - Tamsalu ei jõua napilt Tartu rongile v15.00, buss saabub 15.02 
 
Liin 32 Järva-Jaani - Rakvere on päeval probleemne, ajaliselt kahe rongi vahel Tamsalus ning Rakveres ei sõida jaama. VÕIMALUSEL peab kaaluma väljumist Järva-Jaanist varem või uue liini lisamist. Tamsalu v. 14.50, saab Rakvere Jaama 15.30 (rongid mõlemas suunas). 
 
Liin 20 Rakverest L-P on hästi paigas, jõuab Tamsalus rongile.
 
Liin 32 Rakverest 16.00, Tamsalus ei jõua rongile, veerand tundi jääb puudu.
 
Liin 52 16.50 Rakverest E-R ei välju jaamast, aga peaks (rongid 15.37).

Küsimused:
 
1. Kas eelnevalt toodud ettepanekuid on võimalik rakendada?

2. Kas eelnevad variandid oleks võimalikud nii, et raudteejaamast edasi, nt Näpi-Sõmeru suunale või Põhjakeskusesse saaks samade liinidega ja nii, et need ka rongilt reisijad võtaks, ehk tekiks ristümberistumise võimalus?

3. Plaanitav linnaliinide tihendamine hõlmab väga palju kilomeetreid, seega tähendab suurt maksumust. Milline analüüs või uuring näitab, et linnaliinidega (maakonnaliinidega - minu parandus!) linna sees sõitmine (nagu Võrus) on kulukam või ebamugavam?
 
4. Miks seni pole tehtud koostööd ümbritsevate valdadega, suunamaks maakonnaliine linna läbima, sh rongide ajal ka raudteejaama?
 
5. Miks maakonnaliinid on puhke-ja tööpäeviti erinevatel kellaaegadel? Näitena, liin 15 jõuab tööpäeviti Rakverre 7.28, puhkepäevadel 7.26, 
 
6. Kunda - Rakvere liinid ei ole rongidega seotud. Miks?
 
7. M iks maakonnaliinid alustavad ja lõpetavad bussijaamas ehk miks reisijad on sunnitud ümber istuma PÕHIsuundadel? Näiteks Kunda - Rakvere buss võiks ju sõita Piirani või kaugemale, nt Pajustini?
 
8. Kas uue, raudteejaama liini puhul peaks eeldama, et selle üks eesmärke on maakonnaliinidelt ümberistumiste võimaldamine neile, et nii jõuda rongile? Milline uuring või analüüs toetab lisaümberistumiste mõttekust ja kuidas te plaanite tagada, et mõneminutilisi puudusi ei tekiks? Kui nt Tapa - Rakvere buss 16 jõuab Rakverre 12.14 ja rong Narva väljub 12.19, siis kuidas uus linnaliin aitab kaasa rongile jõudmisele, või teeks seda bussi suunamine otse ja läbi raudteejaama?
 
9. Miks lühiliinid nagu Lepna - Rakvere  ja Rakvere - Sõmeru on eraldi, mitte pole kokku pandud? 
 
10. Miks on kulukas piletisüsteem mõttekam kui eeltasutud bussiliiklus?
 
11. Millal nimetatakse Raudteejaama peatus ümber Rakvere Jaam peatuseks?
 
Lugupidamisega
 
Neeme Sihv
 
**
 

Oleme Teie kirja edasi saatnud ka Põhja-Eesti Ühistranspordikeskusesse, kelle ülesandeks on Lääne-Viru maakonna maakonnaliinide korraldus.

Rakvere linna ei ole Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse liige.

Anname omapoolsed vastused nendele küsimustele , mis puudutavad konkreetsemalt Rakvere linnaliinide toimimist.

Küsimus nr 3 Plaanitav linnaliinide tihendamine hõlmab väga palju kilomeetreid, seega tähendab suurt maksumust. Milline analüüs või uuring näitab, et linnaliinidega linna sees sõitmine (nagu Võrus) on kulukam või ebamugavam?

Kõigepealt täpsustame, et Te mõtlete maakonnaliinide linna sees sõitmist nagu Võrus? Tänased  Rakvere linnaliinid olid kuni aastani 2016 maakonnaliinide koosseisus Lääne-Viru maavalitsuse korraldada. Riik andis need liinid kohalikule omavalitsusele üle, nii on tänane Rakvere linnaliinide korraldus  ning rahastamine Rakvere linna kohustus. Hetkel ei ole riik  ( transpordiameti näol) huvitatud riigieelarvest doteeritava liinikilomeetrite mahu kasvust, teisalt  olemasolevate maakonnaliinidega Rakvere linnasisese ühistranspordiga liiklemise vajadusi katta ei ole võimalik.

Võru linna teenindavate liinide puhul riik samalaadset käitumist (linnaliinide iseloomuga liinide üleandmist) ei rakendanud nagu Rakvere linna puhul!

Küsimus nr 8. Kas uue, raudteejaama liini puhul peaks eeldama, et selle üks eesmärke on maakonnaliinidelt ümberistumiste võimaldamine neile, et nii jõuda rongile? Milline uuring või analüüs toetab lisaümberistumiste mõttekust ja kuidas te plaanite tagada, et mõneminutilisi puudusi ei tekiks? Kui nt Tapa - Rakvere buss 16 jõuab Rakverre 12.14 ja rong Narva väljub 12.19, siis kuidas uus linnaliin aitab kaasa rongile jõudmisele, või teeks seda bussi suunamine otse ja läbi raudteejaama?

Uus, Rakvere nn raudteejaama liin püüab arvestada selle kättesaadavust erinevatele Rakvere linna piirkondadele ja seda, et buss tagaks teenuse mõistliku ajavaruga reisirongiga edasi sõitjatele kui ka sealt saabujatele ( kes soovivad edasi sõita Rakvere linna piires) 

Küsimus nr 11. Millal nimetatakse Raudteejaama peatus ümber Rakvere Jaam peatuseks?

Hetkel Rakvere linnal ei ole Raudteejaama  peatuse ümber nimetamise kavatsust. 

Lugupidamisega
 
Mati Jõgi

linnavaraspetsialist

Rakvere Linnavalitsus

 
 **

Tegelikult pole neist vastustest midagi loota, kui vaid see, et saab tõestust asjade mittetundmine. Ja soovimatus muuta, sest ka huvi puudub täielikult!

Infoks lisan sellegi, et Rakveres saab nüüd õnneks ka maakonnaliinidega linna sees sõita, nt bussijaamast Võidu või Raudteejaama peatusesse. See on normaalne lähenemine asjale ning tõetsba muuhulgas sedagi, et uue planeeritava linnaliini asemel peaks esmalt kõik maakonnaliinid, mis võimalik, suunama ruadteejaamast läbi ja üldse ühendama kokku! Selleks, et maksimaalne arv neist läbiks linna ja saaks sõita iga bussiga võimalikult paljudesse bussipeatustesse otse. Näiteks Vinnist Võidu peatusesse või Kundast teisele poole bussijaama jäävatesse peatustesse.

Seega, ka Rakvere - Kunda bussid tuleb kõik suunata läbi raudteejama, et liinid oleks võimalikult ühtse kujundusega, olenemata sellest, kas rongi läheb või mitte. Ja rongiaegadel peab terve päeva lõikes (v.a. hilisõhtune Tallinn - Rakvere rong) tagama ümberistumisvõimalused kõikidelt rongidelt! Vallavanematele ja ametnikele teadmiseks - see on üks kõige elementaarsematest regionaalpoliitika aspektidest! Sellestsamast, milleks ka valimiste eel armastatakse rääkida.

Muidugi kehtib see ka kõigi Rakvere - Aseri jt busside puhul rongide ajal. Ei piisa sellest, et buss tagab ümberistumise vaid mõnel ajal.

Ja veel, piirkonna omavalitsusjuhid ei poole eeltasutud sõitu, sest see käib nende (erakondade) põhimõtete vastu. Hoolimata sellest, et piletisüsteem ise on ülikulukas, aeglustab sõite jne.


 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Eesti Raudtee uudiseid - juuni 2021.

      Balti jaamas jätkub uute teede ehitus. Et neid teid liiga palju ei saaks, teeb Eesti Raudtee vanaviisi - perroon + tee + perroon + tee...