reede, 4. juuni 2021

Nõvale 3 bussi asemel 6?

 

 
Tekkis taas teema Nõva bussiliiklusega.
 
On selge, et praegustel Tallinn - Nõva bussidel on omad plussid, nt saab Tallinna ja Keila vahel kasutada neid peatusi, mis mõne muu variandi puhul jääksid küll kasutusse, kuid tähendaks ümberistumisi Vasalemmas vm.

Ometi, see tasub põhjalikult läbi arutada! Sest keegi vajab võimalust hommikul varem Tallinna jõuda, teisel muud soovid ja parim võimalus asju muuta on see, kui 
3 BUSSI ASEMEL PÄEVAS SÕIDAKS 6 BUSSI!
Küsimus on ka rahastuses, sest ega pole lihtne loota, et laia käega raha JUURDE visatakse. Mida see variant tähendaks?

Ütlen ka ette ära, et see on vaid HÜPOTEETILINE variant, sest tähendaks bussijuhi jaoks ülivarajast sõitu (Keilast vm) Nõvale, et alustada päeva või peaks ta Nõval ööbima. Viimane on lisakulu ja peab olema ka piisavalt põhjendatud. Kui busijuhte elaks piirkonnas...

Üks võimalik variant:

Vasalemma Jaam - Nõva
 
6.40 - 7.25
rong Tallinnast 7.57, saabub  Vasalemma 8.44, buss 8.50 - 9.40 saab Nõvale
rong Tallinnast 13.36, saab Vasalemma 14.23, 14.30 - 15.20 saab Nõvale
rong Tallinnast 16.53, saab Vasalemma 17.40, buss 17.45 - 18.35 saab Nõvale 
rong Tallinnast 19.08, saabub Vasalemma  19.54, buss 20.00 - 20.40 saab Nõvale (Ämarit ei läbi).
(Kui pole bussijuhi ööbimist Nõval, saab veel kord Vasalemmas hilisõhtul rongile)

Nõva - Vasalemma Jaam

5.45 - 6.35, rong välj 6.41, Tallinnas 7.27
7,30 - 8.20, rong välj 8.23, Tallinnas 9.10
10.50 - 11.40, rong välj 11.48, Tallinnas 12.35
15.25 - 16.15 rong välj 16.20, Tallinnas 17.07
18.55 - 19.45, rong välj 19.54, Tallinnas 20.40 
 
Punasega  Nõvale saabumised, sinisega Nõvalt väljumised!
 
 
NB! kindlasti sobivad ajad ka Vasalemmas, Harju-Ristil vm ümberistumisteks Tallinna bussidele, kui hästi, on iseasi!

Tehniline külg:
Nii on paigas 5 bussi, kõik sõltub aga bussijuhtide töötuuridest, puhkeaegadest jm. Ka pole mulle teada, kas nad peavad alustama Keilast või saab bussifirma, kes teenindab, alustadagi Keilast. See on aga juba ÜTK jt rida, kui vallavalitsus selle näiteks plaani võtab jne jne.

Kui on vajadust ka 6-nda bussi järele, siis saab seda ka eelnevatest sõltumata lisada. Kas päevasel ajal või hoopis õhtusel!
Näiteks:
Rong Tallinnast 17.50, saab Vasalemma 18.37, buss 18.40 - 19.30 saab Nõvale
 
Nõva - Vasalemma Jaam
20.20 - 21.10, rong välj 21.22 Tallinnas  22.08

Kas Nõva - Vihterpalu kandis oleks üldse sõitasoovijaid sellise tiheduse ja ümberistumiste puhul?
Sellega kaasneks ju ka see, mida siin ennustada ei oskaks, nimelt Harju-Risti - Vasalemma lõigu puhul praegused Nõva bussid "kukuks" vahelt välja, kuid see peaks ka sealse sõiduplaanide ümbertegemise puhul pigem parandama sealset liiklustihedust. Palju sõltub sellest, kui palju on sõitjaid konkreetselt Rummuni, Padiseni - Harju-Ristini ja ka Ämarisse. Kas mõni buss sõidab mingil ajal vaid Ämarini, Rummuni vm, on etteaimamatu!
Kuid küsimus ei olegi praegu neis mõjudes vaid sõiduvõimalused Harju-Ristist kaugemale! Muidugi on teisigi võimalusi, näiteks sõidaks etteveobuss hoopis Nõva - Harju-Risti lõigul tihedalt, siis jääb aga rongile minek ära. Või sõidaks Harju-Ristini hoopis Haapsalu - Nõva bussid, mis siis tuleks ka tihendada, aga sealtpoolt (Peraküla, Dirhami) ju sõitjaid veelgi vähem?
 

PALUN KAASA MÕELDA JA ARVAMUST AVALDADA!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Eesti Raudtee uudiseid - juuni 2021.

      Balti jaamas jätkub uute teede ehitus. Et neid teid liiga palju ei saaks, teeb Eesti Raudtee vanaviisi - perroon + tee + perroon + tee...