neljapäev, 10. juuni 2021

Tallinn - Viljandi - Kolga-Jaani - Põltsamaa - Jõgeva - Aegviidu - Tallinn

 

 
Pool õhtut postitasin pilte ja enne kommenteerisin nii Viljandi kui Põltsamaa postitust. Nüüd siis alustaks keerulisemaga. Palka ainult ei saa. Aga peamine on lootus, et midagi kunagi võiks muutuda paremaks.
Plaan oli jõuda lõpuks n.ö. kolkasse puhkama ja põnevaim tundub Kolga-Jaani. Asula, mis asub justkui võimatus kohas, aga ometi elus. kui elus? Ning sümpaatia selle koha vastu on, kuigi isegi ei tea, millest.
 
Paraku sain sinna vaid läbisõiduga. Majutus vaid kiriklas ja nagu selgus, oodatakse vaid palverändureid. Hõre bussiliiklus ei võimalda aga kuidagi minna tunniks-kaheks. Kas läbisõit või mitte midagi! Pole aga seegi lihtne! Peale kl 11 minemas küll sobiv ja kiire rong Balti jaamast, aga bussile jõudmine Viljandi bussijaamas ülimalt kahtlane! Ja kuigi vana.peatus.ee pandi kinni nagu kurjategija (paras uue tegijate kontor kinni panna), siis püüdsin mingit bussiinfot siiski leida. Tänu ÜTK-le ka leidsin mõningal määral toimiva variandi. Kuid sealgi polnud kirjas, et Viljandi Jaamast (linn põle suutnud ikka peatust ümber nimetada) nüüd seegi bussiliin Põltsamaale algaks, mitte bussijaamast. Aga just "tänu" sellele ka bussile ei saa! 
Vallavalitsejad aga kõikjal peaks ju vägagi tahtma asju muuta? Eriti täna kui taas valimislubadusi jagama hakatakse. Muidugi on bussiliikluse paremaks muutmine hea lubadus, sest hiljem saab öelda, et näe, püüdsin, aga takistused liiga suured...
 
Kobisingi varasele rongile, preemiaks siis paras kuumalaks Viljandis, kuid tühja kah. Ellu jäin!
 
 
Rongiaknast on hea välja vaadata. Mets.

 
Tulevane mets? See võtab kaua aega!



 
Maaelu.

 
Kui võsa ei sega, saad näha imeilusaid vaateid.



 
Ka Võhmast saanuks Põltsamaale, peatus Võhma Jaam ja mõnedki bussid siinsamas. Sipsti ja bussis! Kuid mitte iga rongi puhul ja mitte läbi Kolga-Jaani, mis seekord põhieesmärk.

 
 
Viljandis vurab palju busse, kuid üksjagu kaootiliselt. Linnaliinivõrku plaanitakse ümber kujundada, et liinid oleks otsemad ja kiiremad, kuid sellel plusside kõrval ka miinuseid - lisanduma peaks rohkem ümberistumisi.
Enne peaks aga maakonnaliinide võrgu ümber tegema, peasuundadel peaks maakonnaliinid linna läbima, mitte alustama ega lõpetama bussijaamas. Alpool pakun ka ühe Põltsamaa suunal sõiduplaanivariandi välja. Kui see süsteem toimima saadud, saab näha, kas ja kui palju linnaliine üldse vaja. Meil kiputakse aga valest otsast alustama ja pole Viljandi linn ainuke. Hiljutine küsimusele vastamine Sakalas näitas, et ükski erakond väga sisuliselt teemat ei tunne.


 
 
 
Hetkel Bussijaama peatuses (Viljandi Bussijaam peatus?) vähe liine, samas on suures osas siiski mõttekas kui bussid jaama sisse pööraks, osaliselt. Pean silmas siis linna läbivaid liine. 










 
Kohati uhavad bussid üksteise järgi linnast välja.



 
Siin tänavavalgustuspostid? Milleks?
Valgustamist vajab kõnni- mitte sõidutee. Kui nüüd hakatud enne valimisi rääkima võimalusest, et kõnniteede hooldus peaks KOV-i asi olema, siis sellistel tänavatel valgustus peaks olema kinnistuomanike mure. Valgusti värava juures, pikema kinnistu puhul mitu, oleks piisav ja kümmekond korda odavam. Mõlemad võidavad!


 
Sõita oli hea, kuigi üpris palav bussis. Väikebuss ja kõik kohad täis. Kusjuures Kolga-Jaani sõitjaid üksjagu.



 
Siinkandis on aga üpris heal tasemel põüllumajanduse (vist) kõrval ka murekohti. Turbatööstus hiiglaslikul alal, kõike kavendada välja ei soovita, küll aga tahetakse sadu hektareid jäätmaad juurde tekitada? Kus on looduskaitsjad?

 
(Sakala ei lase muidugi ka vanu uudiseid lugeda, mõistliku ajalehe puhul võiks eeldada, et kuu aja pärast tasulisus kaob)


 
Bussipeatused siin seda tüüpi, mis võimaldavad matkajatel hädakorral isegi ööbida! Just see peaks sellistes kantides olema üks eesmärke uusi ootekodasid planeerides. Laiad pingid ja ilmastikukaitse.


















 
Mida teha aga bussiliiklusega? Mis oleks hea nii Kolga-Jaanile kui Põltsamaale. Viimasesse saabub busse nii siitkaudu kui ka Suure-Jaani - Võhma suunalt. Seega peaks Põltsamaa suunda nende kahe suuna vahel klapitama ja ühe kindla tingimusega - KÕIK NEED BUSSID SÕIDAKS JÕGEVA JAAMANI! Nii tekib mingigi võimalus ka neile, kellele pikemad sõidud vajalikud.

Ülikeeruline on nüüd küll sõiduplaane koostada, sest vana.peatus.ee, kus oli lihtne infot saada, on kinni ja uus on nii keeruline ja segane, et parem on närve mitte rikkuda. Teisalt on see ehk heagi, sest näiteks siinkohal ongi vaja asi molekulideks lammutada ja uuesti alustada. Ehk et paika panna enne just põhiliinid ja siis hakata vaatama, mida, kus ning kuidas teiste liinidega teha.
 
Sõiduplaani variandid hüpoteetilised, et kaaluda selliste väljumisaegade sobivust ja mõttekust. Bussijuhtide töötuuridega/busside ringlusega seoste klapitamine juba ÜTK-de asi (Viljandi - Jõgeva variandis sisuliselt seegi juba tehtud).
 
NB!
* Põhiliinid peavad olema võimalikult otse ja kiired, kõralepõikeid võib lubada ehk 10% jagu põhisõiduplaani ajast.
* KIIR, väga väheste peatustega Jõgeva - Võhma vahel on neil juhtudel kui on vaja mahtuda Võhma Jaam ja Jõgeva Jaam vahel nii, et mõlemas saaks rongidega siduda. Kui need ajad aga ei kata piisavalt päeva, peab paratamatult valima aegu, kus on rongidega seotud ühes kohas, teises aga veidi pikema ooteajaga - Jõgeval see tihedama liikluse tõttu reaalsem.
* Punasega seotud rongidega.
* Et liine sobitada busijuhtide tööpäevaga, võib neid suunata vastavalt vajadusele. Jõgevalt Suure-Jaani sõites ei pea sama teed tagasi sõitma, võib hoopis Viljandi kaudu Jõgevale suunata. Kõik oleneb ju ka sellest millise "bussipargi" alla liin õnnestub sobitada.
* Seoses erinevate sõiduaegadega õnnestub mõni buss ka Järtsaarest vm läbi viia ehk et nn uus liin asendab praeguse. Seega UUSI liine ei peaks nii palju tegema, rahalises mõttes see oluline.
* Õhtune Viljandi - Põltsamaa - Jõgeva ekspress sisse viidud vaid seetõttu, et jõuaks rongidele ja täna ei näe otsest vajadust sel kellaajal ka Viljandi - Põltsamaa vahel rohkemateks peatusteks. Jõgeva - Viljandi busside puhul sobitatud ajad ka bussijuhtidele sobivaks, ringluse jaoks.
* Hommikused bussid vaid tööpäeviti, seega tekib Viljandi - Põltsamaa vahele tööpäeviti 4, puhkepäeviti 3 liini, mis peaks olema kvaliteetseks ühenduseks piisav. Põltsamaa ja Jõgeva vahel on hetkel puhkepäevade liiklus pea olematu, selle variandiga tööpäeviti 8, puhkepäeviti 6 bussi. Vajadusel saab ka nv sõiduplaane veel hõrendada - jättes käigust ära nt veel ühe Jõgeva Jaam - Suure-Jaani bussi, aga seda on mõttekas teha peale seda, kui juba olemas mingi reisijate statistika.
* kõige muu hea kõrval tagavad bussid ühenduse ka Põltsamaa (tagamaalt) suunalt Puhu Ristiga.
* Kui sõiduplaan võimaldab, saab Jõgeva - Põltsamaa vahel osa busse suunata läbi Siimusti (täna liigagi tihe liiklus kohati), Lustivere vm.
 

** Ringiga. Näiteks läbi Viiratsi ja Järtsaare vm, et jõuda Jõgevale veidi hiljem. Ka läbi Kalana? Rong Tallinna alles 12.36.
 
*** Kellaaeg Viljandi Jaam
 
 **** EKSPRESS peatused, Viljandi Jaam, Viljandi Bussijaam, Kolga-Jaani, Võisiku, Põltsamaa, Jõgeva Jaam
 See oleks ka justkui test, nägemaks, kui palju üldse oleks sõitjaid, kes eelistaks bussi autole, kui saab kiiresti sõita.

Jõgeva Jaam - Põltsamaa - Võhma Jaam - Suure-Jaani
 
 7.20 - 8.05 - 8.50 - 9.15 E-R
Rong Tartust 10.30 - 11.05 - 11.30 - 11.55 KIIR
Rong Tallinnast 13.45 - 14.25 - 15.05 - 15.30
Rongid Tallinnast/ Tartust 17.10 -17.50 - 18.35 -19.00

Suure-Jaani - Võhma Jaam - Põltsamaa - Jõgeva Jaam
6.20 - 6.48/54 - 7.25 - 7.55 KIIR rong Tartu/Tallinn E-R
9.10 - 9.35 -10.15 - 11.00 rong Tartusse
14.40 - 15.05 -15.50 - 16.35 rong Tartusse
18.10 - 18.20 - 18.50 - 19.20 KIIR rong Tallinna

Jõgeva Jaam - Põltsamaa - Kolga-Jaani - Maailma Lõpp (Männimäel)***
 
 Rong Tartust 7.05 - 7.35 - 8.00 - 8.30 E-R KIIR
Rongid Tallinnast/ Tartust 9.45 - 10.10 - 10.30 - 11.05 KIIR
 Rong Tartust/Tallinnast 14.50 - 15.35 - 16.00 - 16.35
rong Tallinnast 16.15 - 17.00 - 17.25 -  18.00

 
Maailma Lõpp*** - Kolga-Jaani - Põltsamaa - Jõgeva Jaam 
7.30 - 8.05 - 8.30 - 9.10 rong Tallinna E-R
10.10 - 10.55- 11.20 - 12.10** rong Tallinna
13.55 - 14.40 - 15.05 - 15.50 rong Tallinna
16.50 - 17.15 - 17.30 - 18.05 EKSPRESS rongid Tallinna/Tartusse 

****************

FB-s tekkis küsimus ka Kõo, Pilistvere jm kohtade ühenduste suhtes. Olen sellel teemal juba korra ühte variantui pakkunud, kui muretseti, et ka Türilt pole Tartuga ühendusi. Otseühenduse asemel peab kaaluma teisi võimalusi. 
Näiteks,
eeltasutud buss peaks sõitma Türi - Pilistvere - Põltsamaa - Jõgeva vahel, ka vähemalt 3-4 x päevas.
Sõiduaeg oleks pigem alla kahe tunni, liin tagaks ühendused ka teiste kohtade vahel, mida praegu pole (ka Jõgeva - Põltsama täna pühapäeviti kõõga). On küll ebamugavam, ümberistumisega rongile, kuid ikkagi võimalus. Ja maksumaksja raha eest peabki iga liin sobima maksimaalselt paljudele ja kohtades.
Üks näide:
 
Türi (alustab Vändrast) 11.45 - Jõgeva 13.35, 13.20 - 15.20, 19.05 - 20.55.
 
Jõgeva - Türi 7.10 - 9.00 (sõidab Vändrani), 10.25 - 12.20, 17.10 - 18.55
 
Enamasti saab sobitada ka ümberistumised rongidega nii Jõgeval kui Türil, seega veel täiendavaid võimalusi. Ning parandab veidi ka Vändraga ühendusi. Ka ei paku "ebatervet konkurentsi" üldjuhul kommertsliinidele, pigem parandab nende täituvust.
 
Nii tekiks muidugi Põltsamaa - Jõgeva vahele juba VÄGA PALJU BUSSE! Kuid ehk õnnestub just Türi suuna bussid suunata Jõgevale Kalana ja Lahavere kaudu? Ja kui eespool sõiduplaanis bussid Siimustit ei läbi, siis võimalusel võib seda teha Türi bussidega, lihtsalt, et ei sõidetaks samal ajal liiga palju ühte ja sama teed.
Sõiduajas oluliselt ei kaotata, kuid paugupealt saakski Kalana ühendusi stabiilsemaks?

Kohe räägiti FB-s ka sellest, et Paide - Põltsamaa vahel olukord nadi. Bussiliine Türi - Paide - Puhu-Rist - Põltsamaa saaks siin käivitada, aga eeldatavasti väljaspool Tartu maanteed ehk kommertsliinidest eemal. Seepärast peab mõtlema, kas näiteks Päinurme kaudu sõitmine maakonnaliiniga oleks piisav? Pikem sõit, kuid eeltasutud?
Kas samu liine ka Tartuni pikendada? Ülikeeruline küsimus....




 
Läbi sõites ei jäänud muljet, et Kolga-Jaani oleks väljasurnud koht, pigem rõõmustav väljanägemine. Siseelu sellise reisiga aga ei näe ning kahtlemata võiks head ühendused kaasa aidata elukvaliteedi tõusule.





 
Roolis mobiili ei näpita! See kehtinb ka ratturitele?


 
Ei saa öelda, et sõitjaid olnuks vaid Kolg-Jaani, neid leidus ka väiksemates peatustes.






 
Jõgevamaale jõudes muutusid teed ja ka bussipeatused. Häid ootekodasid ei näinud, ammugi haljastust või parkimiskohti.












 
 
Sõiduplaanid ükskõik kus jätavad petliku mulje heast bussiliiklusest, suur osa busse käigus vaid osadel nädalapäevadel. Eriti halb on Jõgevamaal liiklus nädalavahetusel, pühade ajal sisuliselt pole üldse.
Üksjagu on muidugi vaid mõnel päeval nädalas olevaid külaliine, poodisõiduks jm. Hea oleks kui ka selliste puhul leiaks hea lahenduse liinide ühendamise teel vm moel.
 
 

Näiteks Põltsamaa - Adavere, mis tõenäoliselt on üpris tühi liin. Ning veel tühjemad võivad olla sellel osa busse hommikul ja õhtul, kui minnakse Adaveresse reisijaid "Korjama" ja õhtul sealt tagasi sõidetakse. Ringliinina siinkandis on aga neid probleeme võimalik lahendada.Samas Imaveres ühendused aina halvenevad, midagi väga head pole ka Kõos ja Pilistveres. Ehk oleks mõttekam ikkagi midagi sellist nagu Põltsamaa - Adavere - Imavere - Võhma Jaam - Kõo - Pilistvere - Põltsamaa käivitada? Umbkaudsed kellajad peamiste peatust puhul sel liinil.

NB! Need liinid valdavalt teistel aegadel kui ülapakutud liinid, mis Põltsamaad Võhma Jaamaga ühendab, eh LISANDUB RONGIDEGA SIDUMISI!

Põltsamaa - Adavere - Võhma Jaam - Põltsamaa
 
  8.05 - 8.20 - 8.54/59 - 9.35 E-R
10. 45 - 11.00 - 11.33/39 - 12.15
12.35 - 12.50 - 13.21/27 - 14.00
15.40 - 15.55 - 16.24/30 - 17.05
18.30 - 18.45 - 19.15/21 - 19.55

Põltsamaa - Võhma Jaam - Adavere - Põltsamaa

6.10 - 6.48/54 - 7.25 -  7.40 E-R
8.15 - 8.53/59 - 9.30 - 9.45
14.30 - 15.07/14 - 15.45 - 16.00
18.00 - 18.37/43 - 19.15 - 19.30

Sellised ringliinid võimaldavad Võhmast rongidel ühendusi nii Pilistvere kui Imaverega, Imavere ühendusi Viljandiga, parema täituvuse Adavere suundadel ja erinevaid sõiduvõimalusi Adaverest jne jne.

Ühesõnaga - SELLISED ERINEVAD PÕHILIINIDE KÄIVITAMISED ANNAVAD NII PALJU ERINEVAID VÕIMALUSI, MILLEST TÄNA VÕIB VAID UNISTADA!
JA SEDA PALJUSKI OLEMASOLEVATE LIINIDE ÜMBERTEGEMISEGA EHK MÕTESTATUD PLANEERINGUGA!







 
Põltsamaalt valisin ringiga eeltasutud liini, sest nagunii Jõgeval ühelegi rongile ei jõua. Uskumatu, aga nii see on! Palavaga küll pole osa busse eriti mõnusad sõitmiseks, aga olulisem oli näha ikkagi elu peateedelt kõrval.
Puurmani suunas sõites pole muidugi sõitjaid väga lootagi, sest teeäär on üpris inimtühi.  Hea vähemalt, et Lustiveret läbi, seal veel elanikke on. Miks on Põltsamaa ja Tartu vahelisel alal pea inimtühi piirkond kui Laeva ja Puurmani välja arvata?

 
Puhu Rist on täna mingigi võimalus põltsamaalastel sõita, kui aga maantee "taevasse" tõstetakse, kaob seegi.
Loogilisem oleks kui Jõgeva maantee üle viiakse, ehitusmaht ja loodusvarade kulutamine väiksemad, väiksem ka rahakulu. Ülejäävast saaks ju muud vajalikku teha!? Aga kahjuks pole see eestis oluline, rahade kantimine ärikatele aga küll.







 
SOS-parkla ilma aeglustusrajata on mõttetus kuubis.


2+1 aga toimib küll. Parem oleks muidugi kohati vana maantee alles jätta ja uue puhul ehitada 1 uus rida, lõiguti. Vanast täiesti eraldatud.


















 
Sadukülast tuli bussi taas reisijaid. Samas ei saa öelda, nagu oleks Puurmanist sõitjaid vaid ühel suunal. Küll aga peaks ehk kaaluma ka Puurmani - Tabivere Jaam suunal liine.






 
Näe, põld! Puupõld.













 
Rongini ca tund!

 
Jõgeva - Põltsamaa. Piisavalt potentsiaali!

 
Palavaga on vähe lahjem kuid kaks korda soodsam limonad igati mõttekas janukustutaja kui kallis limonaad.




 
Lastekari tuli rongi nii Nelijärvel kui Aegviidus. Tore!

 
Aegviidu üks esimesi kohti, kuhu vaja uut tüüpi infoekraane (nagu Paldiskis). Neid on vaja vähemalt viis - perroonide otstesse nii, et oleks vaadeldavad perroonidelt ja ka ülekäikude kaudu möödujatele ning bussipeatuses, sh bussijuhile.
Nimelt võimaldavad uued ekraanid ka elementaarset - operatiivset infot rongide hilinemise kohta.

Ka on vajalik peatuse nimesiltidele väiksemalt lisada kirjad Tallinna ja Tapa ehk selgitus, kuhu poole mingi suund jääb.














 
Jaamahoones oleval restoranil väga kvaliteetsed toidud! Iiripärased. Kuid koorene mereannisupp oli minu jaoks lihtsalt liiga tummine ehk koorene! Kuid kindlasti külastage.












 
Tiigervaksik.











 
Jaama ümber on kõike, v.a. varjulinsed istekohad. Nii kobisingi RMK Külastuskeskuse õue.






 
Ja rongilt on siin ümberistujaid. Kuni Tapa - Aegviidu vahel elektrironge pole, on bussiliiklust vaja tihendada. ja nagunii on vaja Aegviidust Aravete - Ambla kaudu Tapale bussiliine.



 Eesti Raudtee aga ikka jätkab totrustega! Vaja oleks perroon + 2 teed + perroon valemit.

7 kommentaari:

  1. Ametnikel on hea teada ka reisijate arvamusi. Või nende reisijate, kes on vaid potentsiaalsed, sest senine liinivõrk ei rahulda.
    FB:

    Kaido Tikk
    Aastaid tagasi sai rahva algatusel Tartu maakonnas uut liini Tartu -Kaagvere-Tartu väljumisega 22.20 liini avada allkirju kogudes ja ministeerimi kirjutades bussipargiga sõdides sai see liin avades millest on saanud inimestele vajalik liikumisaeg, kes tahab töölt tulla ,teatris käia, noored huviharidusega tegeleda, linnas vabaaega veetes.
    Regionaalarengule tuleb kasuks sellised liinid oleks avatud ka teistes maakonna keskustes.
    2

    · Vasta
    · Jaga
    · 6 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Tänud!
    Hea kui sellise algatusega liin ka toimima hakkab. On juhuseid, kus avatakse, aga sõitjaid pole.
    üks viga sageli ongi see, kui liin tehaks vaid ühe konkreetse sihtgrupi jaoks. Aga tore teada, etoimib.
    1

    · Vasta
    · Jaga
    · 6 t tagasi

    Kaido Tikk
    Liini avades oleks hea, kui marsuut hõlmaks palju asulaid läbides Kolga-jaani Kõo Pilistvere Põltsamaa arvan kui selline liin avada hilisel õhtusel ajal oleks paljudel inimestel huvi.

    · Vasta
    · Jaga
    · 6 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Kaido Tikk esmalt on vaja võimalikult otsesed ja kiired liinid ja siis, nendega seotuna, planeerida muid liine. Kõo ja Pilistvere suunale tuleb nagunii Kolga-Jaanist sõites Põltsamaal ümber istuda.
    Hilisel ajal on alati risk, et sõitjaid vähe. Kuhu täpsemalt ja kust peaks sõita saama? Arvestagem sellega, et Kolga-Jaani ümbrus ise on hõred asustusega. Millistel põhjustel peaks tahetama neisse kohtadesse sõita?

    · Vasta
    · Jaga
    · 6 t tagasi

    Kaido Tikk
    Tuleb grupp asjast huvitud inimesi leida, kes jagab juriidilist poolt kaasata rahvas teha mõttetalgud, mõelda kastist välja, või lasta sellel mõttel minna.
    Igal juhul tuleb kaasta eripiirkondi liinitäituvuse huvides.
    1

    · Vasta
    · Jaga
    · 5 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Liinitäituvuse puhul on olulisim leida variandid, mis sobiks võimalikult paljudele. Pikalt mööda kõrvalteid logistades on see raske. Kõo ja Pilistvere jaoks on teisi võimalusigi, näiteks Türi - Pilistvere - Jõgeva, sest ka seal suunal ühendused Tartuga viletsad.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kaido Tikk
      Esku 325 elaniku
      Võisiku285
      Kolga-jaani1388
      Kõo-262
      Pilistvere100 elaniku
      Kokku 2360
      Põltsamaal ca 4000
      Peaks olema see1%kes sõidaks bussiga keskuste vahel.
      3

      · Vasta
      · Jaga
      · 5 t tagasi

      Neeme SihvAutor
      Seepärast ongi oluline, et lisanduks busse ka Kõost ja Pilistverest Põltsamaa suunal. Lisasin blogis ka ühe variandi Türi - Pilistvere - Põltsamaa - Kalana - Jõgeva suunal.
      3

      · Vasta
      · Jaga
      · 5 t tagasi

      Ave Cakmak Saviauk
      Kui see buss hakkab Viljandis Põltsamaa suunal liikuma õhtupoolsel ajal olen käpp praegu sõidab ainul 1 buss ja see ka kell 2 päeval..

      · Vasta
      · Jaga
      · 5 t tagasi

      Neeme SihvAutor
      Ave Cakmak Saviauk võimalike sõiduplaanide variante näed blogis ja hea kui seal ka kommenteerid täpsemalt, mis võib sobida, mis mitte

      · Vasta
      · Jaga
      · 4 t tagasi

      Neeme SihvAutor
      Viimane Viljandist on plaanis kirjas hetkel 16.50 ekspressina ehk esimene peatus Kolga-Jaani, teine Põltsamaa.
      Vahepeatusi ei ole mõttekas lisada, kuna vaja Jõgevale kiiresti (ka Põltsamaalts siis) rongidele jõuda. Kui lisada peatusi, kaob kohe rongidele ümberistumisvõimalused

      Kustuta
  2. Ave Cakmak Saviauk
    Teretulnud ettevõtmine.. Paide on ka koht kuhu Põltsamaalased ei saa
    3

    · Vasta
    · Jaga
    · 5 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Ave Cakmak Saviauk tõmbeksekuste keskne süsteem ju!
    Pakutud Türi liini puhul saaks sealtkaudu kui nii korraldada. See muidugi ring.
    Otsem keerulisem planeerida, sest kõrvuti kommertsliiniga pole hea, kõrvalsuundasid kasutades võib aga sõiduaeg väga pikaks venida. Mõtlemist oleks siin ülikõvasti

    · Vasta
    · Jaga
    · 5 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Kas Türi - Paide - Päinurme - Põltsamaa oleks piisav? Kindlasti veidi kauem sõita kui ottseliinidega, aga see-eest eeltasutuna?
    1

    · Vasta
    · Jaga
    · 4 t tagasi

    Ave Cakmak Saviauk
    Praegu sõidab vist 1 buss Paidesse,mis Põltsamaad läbibTartu lux Ekspressid ei vaevu enam sinnagi sisse sõitma ja varsti kui tehakse Puhu Risti ümbersõit, pea 1 km kaugemale,siis oleme üsna nukras olukorras ka Tartusse ja Tallinnasse saamisega

    · Vasta
    · Jaga
    · 4 t tagasi

    Ave Cakmak Saviauk
    Neeme Sihv igatahes sobib..

    VastaKustuta
  3. Kristiina Sams
    No Viljandi - Põltsamaa- Viljandi liin ei kannata kriitikat, korra proovisin rohkem ei taha sõita läbi Võma, Sürgavere, Pilistvere äkki teeks sutsaka Lätti enne, kui koju saad. Rahvas käiks tööle Viljandisse või arstile selleks vaja oma autot. Bussid käivad küll mingi fanaatilise inimese mõtlemise järgi, kes kunagi ise bussi ei kasuta. Palju rohelisem on autoga liikuda, kui tervele eestile tiir peale teha.

    · Vasta
    · Jaga
    · 3 t tagasi · Muudetud

    Neeme SihvAutor
    Jah, otsemini on vaja küll. Kõikide tööaegadega klappivalt aga võimatu, sobivad need osadele inimestele. Kui veel tihedamini sõita, läheb see maksumaksjale kalliks ja siin sõitjaid ei pruugi jätkuda.
    4x päevas oleks siiski juba talutav?

    VastaKustuta
  4. FB Viljandi poole pealt:

    Külli Säde
    Palju neid ilma autota inimesi tänapäeval ikka on... Kes tahaks mingitest bussidest sõltuda?
    1

    · Vasta
    · 18 t tagasi

    Kerli Koitla
    Külli Säde no ikka palju on!
    3

    · Vasta
    · 17 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Üliõpilased, kaitseväes, külla, vanavanemad jne.
    Keegi aga ei pea sõltuma, küll aga peab olema sõiduvõimalus?

    VastaKustuta
  5. Katrin Liimets
    Põltsamaale peaks 3x päevas otse saama. Ütleks, et Rakverre on natuke keerulisem saada 😃
    3

    · Vasta
    · 17 t tagasi

    Toomas Tikk
    Katrin Liimets aga laste muusikakooli transportimiseks on vanemad teinud "oma bussiliini", mitte ükski olemasolevatest liinidest ei aita, isegi mitte üht otsa pole võimalik kasutada. Seega üks vanem korjab ühel päeval 5 last oma bussi ja teine päev teine ja sõidavad... pole ju ka lõpuni normaalne.

    · Vasta
    · 17 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Toomas Tikk mis aegadel, kus jms?

    · Vasta
    · 17 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Katrin Liimets see kaugemal jah. Mõttekam vist rongiga juba Tallinna kaudu.
    Muide, Jõgevalt ka mingi bussiühendus Rakverega.

    · Vasta
    · 17 t tagasi

    Toomas Tikk
    Neeme Sihv Kui nüüd rakverre vaja siis Jõgevale ->Rong. Aga hetke graafik muidugi tõenäoliselt tähendab korraliku ooteaega. Muusikakooli trall käib ikka peale lõunat, eks oleneb aastast ja tunniplaanist ka aga 14:00 - 19 vahemikus tunnid toimuvad.
    1

    · Vasta
    · 16 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Toomas Tikk Ega kõike kõikjal sobitada ei annagi. Aga pikemad liinid, nagu seesama Põltsamaa liinide pikendamine Jõgevani aitakski just kõikvõimalikke mittesobimisi vähendada.
    Kui aga liikumised sellistel kellaaegadel, siis oleks veidi abiks küll tihedam liiklus.
    Eks asja mõte olegi selles, et mingi 1,5 bussi päevas ükskõik kus on halvemgi kui hädavariant. Kui teha, siis nii, et oleks mingigi tihedus ja teiseks, et saaks kainimesed valikuvõimalusi Viljandist Põltsamaale vm. Siis ei lähe ka gotatsioon mutiauku vaid bussides oleks sõitjaid.

    · Vasta
    · 7 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Loomulikult ÜTK seda teha ei taha. Ja kuna hanked ning muu seda ka takistab, jääb kõik vanaviisi või läheb tulevikus hullemaks.

    VastaKustuta
  6. Toomas Tikk
    Ega see nii mustvalge nüüd ka ei ole. Muidugi oleks vaja ka Põltsamaa poole rohkem liiklust, Kolga-Jaanist läheb ainult kaks reisi, samas lähim Muusikakool, lähim apteek, lähim ehituspood on just Põltsamaal K-J inimestele. Kes tahaks sõltuda bussidest? Mitte keegi aga kui bussiliiklus oleks piisava sagedusega, siis ei sõltukski sellest. Loomulikult betooni tood autoga aga laps muusikakoolis ja ise apteegis käiks bussiga. Tõsi on see, et hetke bussituse ajajärgul on suur osa omale auto soetanud ja ega eriti muud võimalust ei ole kasutadagi, et mõistliku ajaga asjad aetud saaksid. Kõik on omavahel seotud, kui hetkel lisada 5 reisi juurde, siis enamus neist oleks tühjad, harjumused on hetkel auto kasuks aga pikemas plaanis võiks hakata toimima muutused. Ainult et me peame ise selle kinni maksma... näiteks automaksuga.
    1

    · Vasta
    · 17 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Toomas Tikk ei ole tõesti. Ja kõigega nõus ning hea selget juttu lugeda.
    Need liinid ei lisanduks tingimata, osaliselt ehk tänaste asemel. Kõik tegelikult arutelude teema, vallavalitsuse ja teiste osapooltega
    Maksame. Ka praamide eest maksame, kuigi ise ehk eluski ei sõida

    · Vasta
    · 17 t tagasi

    Mall Kalmet
    Võhmas ei ole enam raudteejaama

    · Vasta
    · 17 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Mall Kalmet mis mõttes?
    1

    · Vasta
    · 16 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Võhma Jaam bussipeatuski nüüd olemas. Saabki otse rongilt bussile istuda ja vastupidi
    1

    · Vasta
    · 7 t tagasi

    Mall Kalmet
    Jaam on, rongid ka, aga Võhmas ei peatu ju rongid.

    · Vasta
    · 5 t tagasi

    Neeme SihvAutor
    Kõik rongid peatuvad. Kuskohast selline info?

    VastaKustuta

Eesti Raudtee uudiseid - juuni 2021.

      Balti jaamas jätkub uute teede ehitus. Et neid teid liiga palju ei saaks, teeb Eesti Raudtee vanaviisi - perroon + tee + perroon + tee...