esmaspäev, 19. juuli 2021

Lühike tõde raudteeülekäikudest.

 

 
Kaua on möödas ühest õnnetusest. Ja lubamatult kaua venitas Eesti Raudtee signalisatsiooni paigaldamisega. Veel lubamatum oli see, et ta vana signalisatsiooni maha kiskus. Aga see, nagu meile kiputakse näitama, uudne lahendus (LED tuled asfaldi sees lisaks foorile), ei ole piisav. Mõnikord see võib aidata, kuid nagu raudteelased teavad vana Lilleküla ülekäigu koht, et see ei takistanud kedagi. Torubarjäärid on üldjuhul saatanast, mis tähelepanu veelgi kõrvale tõmbavad. ma ei hakka siin spekuleerima kõrvaklappidest, mobiilidest jm.

 
Kõik vähegi suuremad ülekäigud, kus on vaba "voli" raudteed ületada, peavad saama ka füüsilised tõkkepuud, mis välistavad kõige ohtlikuma - võimaluse vabalt pääseda raudteed ületama ka signalisatsiooni töölehakkamisel. Signalisatsiooni töölehakkamisel peab järgnema füüsiline tõkkepuu. Selline, mis hoiab ära otsese sõidu või astumise võimaluse raudteele. Mis võimaldab küll rikk korral siiski liikumist ehk, mida saab välja lülitada. Kuid see peab saama tehtud.

Ei ole vaja hakata siin rääkima ka tunnelitest vm, sest neid me kümnete kaupa ehitada ei jõua ega peagi ehitama. Seda saab teha vaid üksikute puhul.
 

2 kommentaari:

  1. Huvitav ihalus on ikka see, et kõik teised peavad nahast välja pugema, et inimese hooletut ja vastutustundetut käitumist kuidagi ära hoida, aga mitte inimene ise. Kurat, kui ikka tuleb raudtee ette ja pead sellest üle minema, kas äkki teeks silmad lahti ja keskenduks ise selle ohutule ületamisele või arvan, et lapsehoidja kohustus on mind sealt ohutult üle viia!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tänud!

      Teatud mõttes tõesti. Eriti markantne on selle asja juures see, kui soovitakse sadu tunneleid jm kogu liikluses, mõtlemata, et see on inimeste enda ELUkeskkonna hävitamine.

      Kustuta

Hiiumaa arvamusliidrid.

  Kost sa tourist seia said??? 10+ aastat on Hiiumaal lastud ühistranspordil hääbuda! Tänaseks on jõutud selleni, et et viimanegi reaalsustu...