esmaspäev, 5. juuli 2021

Tallinnast Mustveesse, Järvakandist Pärnusse jm.

 

 
Vadates ringi Rakkes, mõtlesin taas sellele, miks meil armastatakse lühikesi bussiliine edasi-tagasi solgutada? Mis tihti tühjad, seega ebaefektiivsed. 
Kas:
* ametnike ükskõiksuse, teadmatuse jm tõttu?
* erakondlike suuniste tõttu seista vastu (eeltasutud) ÜT arendamisele?
* hanke- ja piirkonnapõhiste lepingute tõttu?
* arenemisvõimetu majandusministri tõttu?
* ÜTK-de madala taseme tõttu?

Mustvee (Alatskivi jt) bussiliiklus ei ole oluliselt paranenud, pigem kohati isegi halvenenud ja samas on piirkonnas isegi lähedaste asulate vahel bussiliiklus pea olematu, olgu siis Simuna - Laekvere - Rakke Jaam - Koeru vm. Ometi, nagu pea kõikjal, saaks siingi pikki liine käivitades olukorda kardinaalselt muuta?

Järvamaal on siiani kaks eraldi piirkonda ja hanget, nii puudub normaalne maaonnnaliinide ühendus isegi Türi ja Paide vahel. Seega, käivitada uus liin Türi Jaam - Väätsa - Paide - Koeru - Rakke Jaam - Laekvere - Avinurme - Mustvee? Mõelgem nüüd hoolikalt kõikide nende omavaheliste lõikude olemasolevale bussiliiklusele. Paidest Koeru on busse, Türilt Rakkesse (Tartusse) aga pea olematu? Avinurme ei oma häid ühendusi ja nii sinna kui Mustveesse ei saa hästi ka Tallinnast, aga Rakkest on sõiduaeg sinna enam-vähem?

Paraku on Rakke ses mõttes halb koht, et seal ei peatu piisavalt ronge. Nii tasub esmalt mõelda liinile Rakke - Mustvee - Kallaste - Alatskivi, sest sõiduaeg on vägagi konkurentsivõimeline ja täna on Mustvee ühendustega mured üpris suured. Lisaks annavad need täiendavad sõiduvõimalused Mustveest Kalalste ja Alatskivini.
Muidugi on Mustveele abiks ka Mustvee - Jõgeva liinid, kuid need peaks oelma otsemad ja kiiremad kui on täna. On ka võimalus suunata bussid Rakkest Kiltsi Jaamani, sest nii saaks ka Äntu järvede piirkond ühenduse rongidega. Siiski vaatan siin ajaliselt Rakke võimalusi.  Kallaste - Mustvee sõiduaja saabarvestada 45, Kallaste - Alatskivi 15 min.

Mustvee 6.10, 11.45, 17.00
Rakke Jaam 7.15/25, 12. 50/13.00*, 18.04


Rakke Jaam 7.45, 14.20/30, 18.05
Mustvee 8.50, 15.35, 19.10

* Koeruni/Koerust või päeval ka Järva-Jaanini.

Buss 3 korda päevas oleks iga erineva lõigu jaoks väga tänuväärt lisandus.

**************************************************************

Samamoodi on sõna otseses mõttes irvitamisväärt paljud ühendused, õigemini nende "kvaliteet". Näiteks Lellest  või vallakeskusest Kehtnast Järvakanti. Muide, see puudutab ka kadunud Pärnu rongia semel nadi ühendust pika sõiduajaga ja valesti koostatud sõiduplaaniga. Seega on vaja liinile 333 lisaks aegu, mil saab Rapla suunalt Pärnusse. Ja kiiremini.

Bussid väljuks Raplast, kuid kuna Rapla - Kehtna suunalt endiselt on halvad ühendused ka Türi suunas, peab neidki parandama, seega arvestatud kuni 10 min seisuajaga peatuses LELLE JAAM.

Rapla - Lelle Jaam - Järvakandi - Pärnjõe - Tammiste - Pärnu

Rapla Jaam 9.40 - Järvakandi 10.20 - Pärnu 11.25
Rapla Jaam 12.20 - Lelle Jaam 12.40/50 - Järvakandi 13.10 - Pärnu 14.15
Rapla Jaam 20.50 - Lelle Jaam 21.13/23 - Järvakandi 21. 43 - Pärnu 22.50

Pärnu 6.50 - Järvakandi 7.55 - Lelle Jaam 8.15/25 - Rapla Jaam 8.45
Pärnu 8.35 - Järvakandi 9.40 - Rapla Jaam 10.20
Pärnu 17.50 - Järvakandi 18.55 - Lelle Jaam 19.15/25 - Rapla Jaam 19. 45
 

Kui kirjas Lelle Jaam, siis ristümberistumine toimub seal. Käigus iga päev. Lelle - Pärnu sõiduaeg 1h 25 min on täiesti hea, Rapla jaamast (kui rongi Lelleni pole) on 1.45., Lelles ristümberistumise puhul Raplast Pärnuni 1.55. Väljumisajad erinevad liinist 333.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Hiiumaa arvamusliidrid.

  Kost sa tourist seia said??? 10+ aastat on Hiiumaal lastud ühistranspordil hääbuda! Tänaseks on jõutud selleni, et et viimanegi reaalsustu...