reede, 2. juuli 2021

Tartus Reformierakond jagab lubadusi, kuid ollakse mannetud.

 


 
Saabusin Tartusse bussiga, aga edasi seekord sõitma ei hakanud. Tean juba bussiliiklusest üksjagu ja lahendusedki teada. Kuid ei Tartu linnalt ega teistelt osapooltelt pole lootagi kardinaalseteks muutusteks. Nii plaanisingi minna spaasse ja lihtsalt jalutada. Palavus suur, kuid samas ju ilus ja seda nauditavam on pildistada.
 
 
🚇TARTU VAKSALIHOONE II PERROON MUUTUB LIGIPÄÄSETAVAKS KÕIGILE LIIKLEJATELE🚇
Rongireisijana ootame Tartult kui raudteesõlmelt mugavat, ohutut, hea kvaliteediga, kõigile liiklejagruppidele sobivat ja töökindlat liikumisvõimalust.
🔹Kuigi pääs teisele perroonile on hetkel veel jõukohane vaid tervetele, tugevatele ja ilma märkimisväärse pagasita reisijatele, siis 2022. aastal olukord muutub.
🔹Tallinna suunas minev trepp asendatakse 75m pikkuse kaldteega. Kuigi jalgsi tuleb läbida tänasest pisut pikem vahemaa ei kaota reisijad ajas, sest liikumine sihtkohta saab olema ühtlane ja takistusteta.
🔹Ehitusprojekti on valmis ja Eesti Raudtee kavatseb investeerida Tartu vaksalihoone ligipääsetavuse parendamisse ca 800 000 eurot.

Samal ajal hooplevad nii mõnedki tegelased hoopis raha raiskamisega, nagu näha. Tartu jaamas piisaks kahest ülekäigust, mis muudaks pääsu parklasse jm hoopis lihtsamaks ja otsesemaks. See oleks ka üpris ohutu, sest rongide kiirused jaamas väikesed. 
Sealhulgas saaks neid ülekäike pidi ka maakonnabussidele (busside peatuse jaoks on ruumi just peroonist Riia maantee poole, nii ühel pool teed kui teisel pool, kus praegu asfalteerimata parkla), kuigi siiani just Reformierakonna süül nende jaoks peatuskohti ei ole. Eksmaavanem Laidre ise tunnistanud, et meelega jätsid peatuse Tartu Jaam tegemata. Ometi peaks suur osa maakonnabussidest siitkaudu sõitma, see annaks kardinaalselt paremad võimalused inimestele nii maal kui isegi linnas. Seda juhul kui sõita saab nende bussidega ka linnas sees põhipeatuste vahel.

Kui aga erakonnas puudub igasugune kompetents ühistranspordi valdkonnast, ei saa neilt midagi head oodatagi.

Muide, kes on olnud enamasti võimul? RE ja KE. On ka Tartus. Tartu kaudu Riiaga aga pole siiani normaalset rongiühendust. See näitab piisavalt ära, kui palju neid paremad ühendused huvitavad. Ka trammile tõmmati Tartus pidurit.


 
Bussijuhtide töötingimused endiselt olematud. Ei tualetti, ei kohvi tegemise võimalust, puhkeruumist rääkimata. Tegelikult muidugi ei peakski bussid siin seisma, sest maakonnaliinid peaks linna läbima, näit Elva - Lähte vm moel. Bussijaam kui selline peab aga tulevikus olemagi vaksali juures kaubateede asemel, kaugliinid võivad aga soovi korral endiselt kesklinnast alustada.
Paraku aga ei linn ega vallad soovi bussiliiklust edendada.

 
Otsustasingi Aura spa külastamise kõrval ka lihtsalt ringi jalutada. Rõõmustav oli turul näha ka häid tomatisorte nagu "Cindel".

 
Ohoh!


 
Tundub, et see ongi üks "hubane" jõekohvik Emajõe kaldal? Väga hubane see küll ei tundunud. Kuid vähemalt hea varjuline koht.

 
Samas pole mõnelgi trepil isegi käsipuid, mis vanematele inimestele selgelt ebamugav ja isegi ohtlik. 




 
Jõel on laevaliiklus küll kõvad sammud edasi teinud! Ja nagu näha, on tänu sellele ka palju ka kasutajaid.





 
Jõgi on Tartul muidugi kõva pluss, sest inimestel meeldib siin jalutada. Loodetavasti jäävad ka pargid ja puud alles. Praegusel suvel saab eriti hästi aru, kui olulised need on.

 
Kui aga vähem raha raiskaks siin-seal, jääks seda rohkem ka vajalike asjade tegemiseks.


 
Kus rohkem istutakse? Ikka varjus....



 
Emajõe võlu sõltub aga otseselt haljastusest ja hõbepajudki on siin lausa imelised.


 
Pildistada on siin aga oi kui palju.


 
Tundub päris mõnus kohvik tekkivat!

 
Liiklusjärelvalvekeskus teatas, et rohkem hakatakse ratturitele tähelepanu pöörama. Sellistele kulleritele tuleb küll "külje maha sõitmise eest" korralik trahv väänata. Või ei kehti neile nõue inimeste juures sõita jalakäija kiirusel?













 
Üllatavalt hea hind! 







 
Istepinke Tartus ikka on, imelik oli aga, et kõikidel nendel pargiteedel polnud ühtegi pinki?





 
Rõõmustav, et ka joogivesi siin kesklinnas olemas, kuigi pudeli täitmiseks see väga ei sobi Ja tegelikkuses peaks joogiveekraane olema linnas sadu! Millegipärast aga linnavalitsuses seda ei taibata?
 
 Neeme Sihv
Uute eeskirjadega nõutakse liikmesriikidelt vee kättesaadavuse parandamist kõigi inimeste jaoks, eeskätt aga haavatavatele ja tõrjutud rühmadele. Praktikas tähendab see näiteks, et avalikku ruumi paigaldatakse seadmed joogivee pakkumiseks ning algatatakse kampaaniaid inimeste teavitamiseks nende tarbitava vee kvaliteedist.



 
SüKu tähendaks veelgi suuremat autoliiklust kesklinnas kuigi pigem peaks hakkama seda siin vähendama. Mõtlema peaks sellelegi, kus saaksid linna läbivad maakonnaliinid siin peatuda, bussijaama sissepõikamine pole ju nii oluline? Arvestades maakonnaliinide suurt arvu, oleks neil peatumiseks üpris palju ruumi vaja, kas kesklinnas seda leiduks?


 
Kaubamaja poolse bussipeatuse remont. Kuid arvata võib, et korralikku päikese eest kaitvat katust sinna ikka ei tehta.





 
Tartu Kesklinn peaks olema peatuse nimi, nii leiaks seda portaalides juba Tartu otsinguga.


 
Bussiliin 25 on aga siiani pikendamata, kuigi peaks olema loomulik, et nii raudtee- kui bussijaamast saab ERM-i.

 
Remondid tekitavad tolmu kuid vee solistamisest mõttekam oleks tänavat pesta?





 
Oi kui hea oli basseinis ulpida!




 
 
Aga aeg veidi kehakinnitust võtta! Istud Reval Cafe nurgalauda ja mõtled olemist nautida. Siis aga ilmuvad mingid pätakad ja kukuvad treppidel ruladega trikitama ja kolistama!


 
Käsitööpelmeenide (lambalihaga) valimisega läksin aga alt - täiesti maitsetud!






 
kiitku poliitikud ennast ja tegusid kuidas jaksavad, tegelikkuses on asjad väga hoolimatult tehtud. Ajutistes bussipeatustes pole sõiduplaanegi, nii uskumatu kui see ka pole. Ja siinses lisaks vaid üks pink.

 
Rõõmustav aga sellist "heinamaad" näha.








 
Nadid on need omavalitsused! 




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Hiiumaa arvamusliidrid.

  Kost sa tourist seia said??? 10+ aastat on Hiiumaal lastud ühistranspordil hääbuda! Tänaseks on jõutud selleni, et et viimanegi reaalsustu...