esmaspäev, 5. juuli 2021

Transpordiameti analüüs vildakas, sest oma töö tegemata.

 

 
 
Vikerraadio saates Mari Jüssi räägib Transpordiameti analüüsist ja suures osas see õige, kuid eksitakse paaris olulises asjas. Huvitav muidugi oleks huvitav homme kuulata Taavi Aasa analüüsi tutvustust, sest just tema tegevusetus ja aeglus on takistanud eeltasutud bussiliikluse mõju kasvu!

Kuna mainiti, et meil on üks kallemaid ühistranspordi süsteeme, siis see aga tulenebki just sellest, et rongide kõrval tuleb ka bussides pileteid osta, eriti just Harjumaad silmas pidades.  Rong on põhitransport, mille muutmist eeltasutuks me praegu lubada ei saa, kuid kõik bussid, nii kõik maakonna- kui ka linnaliinid (mitte ainult Tallinans) peaks olema eeltasutud.

Et see aga oleks võimalikult väike kulu maksumaksja jaoks ei tohiks teha nii nagu plaanitakse Rakveres - esmajärjekorras maakonnavõrgustiku arendamise asemel tehakse vastupidi, plaanitakse avada uut linnaliini.

Tasuline bussiliiklus ei ole aga kasutajasõbralik, kuigi väita püütakse vastupidi. Piletisüsteem ise on kallis, sellest aga üldse rääkida ei taheta, "veidigi maksmine" ei aita siin mitte midagi, sest raha kuluks vaid piletisüsteemi ülalpidamiseks.
 
Kommentaare Vikerraadio lehelt:
(lollusest räägivad enamasti need, kes ise aru ei saa)

Meelis Metsallik
Ma ei tea kuidas teistel, aga meil kindlasti mitte - peres 2 autot millega tööl käime!
  • Meelis Metsallik
    Ei sobi ajad - minu suunas tööle (tööpäev 8-16.30) peaks hakkama minema kell 6 ( ca 1km jala + 2 bussi) ja koju saaks 20,40 (sealhulgas peaksin ca 4km jala käima)- isegi jalgrattaga hakkan liikuma 7,15 ja koju jõuan 17,15. Ma ei räägi auto või mootorr… 
    Vaata veel
  • Urmas Selirand
    Täiesti jabur see "tasuta"!
    1
  • Neeme Sihv
    Jabur on hiidlaste laiskus ja ükskõiksus. Ning vallavalitsejaid ei huvita, Ratas aga Hiiumaal bussiga ei sõida. Kuigi lubab arendada ja kiidab kui palju KE teinud. tegelikult see bluff.
  • Jaan Valk
    Ei täitnud. Ostsin uue ja suurema auto (tõsi - ka säästlikuma). Esiteks pole meie maakonnas midagi tasuta ja teiseks jäid sõidugraafik ja sõidumugavus sama viletsaks, kui varem.
    2
  • Fred Püss
    Ka Võrumaal pole mingit paranemist märgata olnud. Sõiduplaanid on samad, näiteks väljub viimane buss Võrust Antslasse endiselt kell 18:00 ja Antslast Võrru kell 17:40. Mõningaid liine on muudetud, kuid mingit sisulist arengut pole toimunud. Seega pole ime, et autoga sõidavad kõik, kes seda endale vähegi lubada saavad.
    1
  • Meeli Müllerbeck
    Mugav on see, et ei pea pileti raha otsima. Meil müüsid pileteid ainult bussijuhid. Busse vähendati ja marsruuti lühendati. Minul ja veel mõnel tuleb nüüd tasuta bussile lisaks kasutada ka tasulist bussi.
    1
  • Jaanus Järs
    Mul ei ole veel olnud au tasuta ühistransporti kasutada. Pole nii rikas, et Jõgevale sõites pool päeva või Tartusse minnes terve päev ära kulutada. Bussiots võtab ka rohkem aega, kui varem, sest liiniringid on tehtud pikemaks.
    4
  • Ago Laiksoo
    Keskerakond pidi võimule saama. Ja ka sai. Nii et täitis 🙂
    2
  • Aire Lohu
    Võib ju olla,et autodega sõitjad autodest ei loobunud, aga see andis siiski võimaluse inimestele, kellel pole isiklikku masinat tööle minemiseks. Viljandimaal pandi käiku busse, mida varem polnud. Mitmestki maakonnanurgast on nüüd inimestel võimalik kella kuueks linna tööle saada. Arvestades lihttööliste madalat palgataset on maakonnaliinidel tasuta bussisõit kindlasti inimestele abiks.
    8
  • Tiit Kerves
    Oh ei! Vaevalt see populistlik otsus Keskerakonnale valijaid juurde toonud. Aga riigieelarvest kulub juba üle 50 miljoni. Ju seda raha võiks mõistlikumalt kasutada. Autoomanikest bussisõitjaid pole saanud.
    1

  • Enn Pinsel
    Bussiga sõitma sunnitud rahvale muutus olukord paremaks, ülejäänutele kindlasti mitte! Oma lapsed käivad maakonnakeskuses huvikoolides- on odavam ja igat sorti bürokraatiat ka segamas pole (tõendid, kompensatsioonid, "sobimatud" bussid). Poliitilises plaanis ei sobi asi neile, kes ise kunagi tegelikult liinibusdiga ei sõida! Buss pole takso- igal ajal ja igas väravas ei käi!!!
    7
  • Monika Luhalaid
    Paljud inimesed pääsesid tänu sellele liikuma.
    8
  • Elister Kangur
    Ei. Sõita sai enne ka.
    Autost keegi ei loobunud.
    1
  • Lembe Vasar
    Inimesed jagunevad kaheks: autoinimesed ja bussiinimesed. Esimesed ei hakka kunagi bussidega sõitma.
    2
  • Jorma Nyyholmsen
    Juurutajad said töötasu, kõik on hästi.
  • Hille Schaffrik
    Minu arvates ei ole täitnud eesmärki, kuna on kõik tehtud selleks, et inimesed bussidega ei liiguks. Keskustest eemal elavad inimesed muudmoodi ei saagi liikuma, kui peavad endale auto soetama. On ka ju igati soodsaks tehtud autode liisinguga ostmine, ka see mõjutab ühistranspordi kasutamist.
    3
  • Öö Noche
    Loomulikult täidab ta eesmärki, mis küsimus see üldse on. Sõidan iga päev bussiga ja näen, kui palju on bussiga reisijaid juurde tulnud. Miks inimesed praegu aga eelistavad autot on see, et väljas möllab covid-19. Kõik ju soovivad püsida terved.
    11
  • Reelika Randmets
    Praegu ei ole eriti sobilik aeg selleks uuringuks. Pandeemia tõttu väldivad ühistransporti ka paljud sellised, kes muidu heameelega seda kasutaksid. Ilma covidita annaks see uuring palju parema tulemuse .
    5
  • Jenna Noor
    lõpetage ära,ka pensionärid tahavad käia linnas ostukeskustes või vallamajades.Kõigil pole autosid ja lapsi teenindamas,vedamas.Jätke mõnigi tasuta liin alles!
    10
  • Anne Kähr-Haller
    Istusin suurema osa katkuajast kenasti kodus. Nüüd avastasin, et Elva-Valga vahelt on alles jäänud 1 buss päevas. Varem oli 7-8, osad tasuta, teised mitte. Ehk suht ükskõik, kas buss on tasuta või tasuline, kui seda pole.
    3

Edy Niil
Pärnu. Kuutasu 10€ kuus. Sõidan kõigil tööpäevadel, mugav valideerimine, hea tühi buss 2-7 inimest. Kuna liine tihendati kõvasti, on sõitjad hajunud. Trantsport kulgeb saksa täpsusega. Bussides konditsioneerid ja vahel buss jääkülm. Mina olen väga rahul.
3
  • Pille Kuldsaar
    Edy Niil Suveperioodil ehk mõnevõrra vähem, koolid ju ei tööta ja inimestel puhkused...Sügisel on jälle bussid alatasa reisijatest pungil, eriti tööpäeviti.
  • Neeme Sihv
    Edy Niil Pärnu maakonnaliinid ajast maha jäänud. Ning võõrastele väga kallis.


  • Lauri-Kare Laos
    Loomulikult. Kui jõuaks vajalikuks ajaks punkti B sõidaks isegi. See on arvestatav kokkuhoid.
    3
  • Neeme Sihv
    Muide, Mari Jüssi eksis ühes. Tasulise süsteemiga 99% juhtudel sõitjaid ei meelita, eriti kui tegu kahe omav ja/või ümberistumistega.
    Tasuliseks ehk kommertsvedajale üleandmiseks sobivad üksikud suunad, ülejäänud tuleb kõik teha eeltasutuks
    Ja liinid siduda ning teiseks suunata LÄBI linnade, mitte terminali/bussijaama
  • Le Laun
    Proovisin/proovin kasutada, kuigi väga ei õnnestu. Ikka sama põhjus, et sõiduplaanid ei sobi minu tööaegadega 🙁 No buss maakodu peatusest väljub 6.45 hommikul ja on töökoha alevikus 7.20 aga tööpäev algas 8.00840 minutit varem võin ju kohal olla, pole keelatud, aga varem selle võrra ära ei saa ja "töö" pole ka veel kohal, töötan lasteaias), suvel nüüd 8.30 tööpäeva algus st lausa 70 minutit varem oleksin kohal ja tagasi buss 17.45, tööpäeva lõpp oli 17.00(e siis 45minutit vaba aega bussipeatuses veeta), nüüd suvel ehk parem, sest tööpäeva lõpp 17.30. Ehk siis talvel ei sobinud ei algus ega lõpp(hommik ega õhtu), nüüd ei sobi hommik ammugi, õhtu sobib. St endiselt 2 varianti: püsin tööpäeviti alevikus, ei sõida maakoju või abikaasa tuleb autoga järgi ja toob hommikul tööle(ise autot ei juhi).
    1
    • Neeme Sihv
      Le Laun minimaalne variant ongi 3 bussi, jõudmisega enne kl 8, 9 ja 10, tagasi peale 17, 18 ja 19.
      1 bussi ei saagi lugeda töölesõiduvariandiks.
      1
  • Ene Lelberd
    Kasutan iga päev
    1
  • Kirsika Rattus
    Ei, sest meil ei käin nüüd enam üldse bussi.
    1
  • Priit Retsep
    Kuna bussiliiklust sisuliselt pole siis suht ükspuha.
    1
  • Varje Sootak
    Väga täitis, vähemalt Lõuna-Eestis, pensionärina võidan aastas ligi paarsada eurot! Kritiseerivad ju need, kellel seda vajadust pole!
    2
  • Helje Rokk
    Meie kolm last käivad hetkel tunduvalt rohkem vanaema juures. Muidu läks edasi tagadi sõit 8-10 eurot laps. Õnneka on ka bussi sõiduplaan väga hea😊
    2
  • Irja Krista
    Kahjuks ei, Kui elad kohas, kus ühistransporti pole aitab ainult auto!


Muidugi teeb Transpordiamet Taavi Aasa juhtimisel kõik võimaliku, et sõitjaid juurde ei tuleks.  Ainuüksi peatus.ee UUE VERSIOONIGA EI OLDA RAHUL, KUID JÄÄRAPÄISUS TEEB AMETNIKELE TÕESTI AU! Nii et kui enam busse üles ei leita, lüüakse veel enam käega.

Proua Põlvast kiidab aga Tarmo Tamme, kuid tegelikkuses pole ka hr Tamm midagi teinud selleks, et Põlvamaa bussiliiklust muuta selliseks, mis efektiivsemalt maksumaksja raha kasutaks. Endiselt bussid ei läbi ei Põlva ega Tartu linna. Ning loomulikult on ka mure selles, et maakonnast tulija peab Tartus pileti ostma.

Naerma ajab muidugi endiselt see, et vald suunab ÜTK poole, see aga taas valla poole. Mille eest siis mõlema ametnikud palka saavad?




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Hiiumaa arvamusliidrid.

  Kost sa tourist seia said??? 10+ aastat on Hiiumaal lastud ühistranspordil hääbuda! Tänaseks on jõutud selleni, et et viimanegi reaalsustu...