pühapäev, 12. september 2021

FB grupp Haapsalu Raudteejaam Tagasi jääb väljundiks.

 


 FB grupis Haapsalu & Läänemaa postitasin sellesama Reformierakonda puutuva teema, mis on mu eelmises postituses siin. blogis. Admin kustutas postituse kui poliitilise ja kui see on reeglite vastane, siis õige kah. Küll aga järgnes sellele esimesele reeglite rikkumisele ka grupist väljaviskamine, mida ma kuidagi õiglaseks ei pea. Eriti kui mitmed kohalikud poliitikud jätkuvalt ennast reklaamivad. Aga see ei pane mind mitte kuidagi põdema, näitab pigem grupi adminide taset. Pole vahet, kas on blokeerija Lemmi Kann või keegi teine. Ja ei muutu midagi ka sellest raudtee suhtes, sest Reformierakond on selle vastu ja milleski ma eksinud ses mõttes pole.!

 Kommenteerisin viimast korda teiselt kontolt enne lahkumist selle nimega ise:

Grupi adminid on alati seda tublimad, mida rohkem on liikmeid. Oma vabast ajast seda tehakse.
Ma ei ole kuidagi selle vastu, et mu teiselt kontolt postitatud poliitilise sisuga postitus kustutati, aga et kohe ka grupis blokeeritakse, on vastuvõetamatu. Seda enam, et üksjagu poliitikuid on siin oma poliitilist reklaami teinud! Ehk siis valitakse, millise poliitilise kallakuga kustutada, millisega mitte?
Sellegipoolest ei loob ma sellest, et ausalt kajastada minu tähtsaima tegevusega seonduvat, kuid teen seda edaspidi vaid Haapsalu Raudteejaam Tagasi grupis. Sest rong peab tulema, hoolimata kõigest. Siit grupist aga lahkun selle kontoga ise, kuna blokeeriti isegi ühendust võtmata.
Läänlastele parimat!
 
See jääb meiega!

https://www.facebook.com/groups/715252738544724

Mis siis ikka!

Haapsalu raudtee teema jääb mulle alles ja mainima peab muudki, mis sealkandis korrast ära. Plaanisin sel teemal nagunii kirjutada, sest Haapsalu linnavalitsus ise on millegipärast kohaliku bussiliikluse arengute vastu! Mis põhjusel, on teadmata. Üldiselt on see probleem samasugune kogu Eestis, olgugi, et suur enamus neistsamadest poliitikutest räägib kliimasoojenemisest, rohepöördest jp, aga reaalsus tõestab siiski hoopis ükskõiksust ja tegevusetust.

Helin Põldve  postitas:

 Tänan kõiki kes minu postitust toetasid ja minust aru said. Lisan veel, et olen korduvalt linnavalitsuse poole pöördunud. Oma kirjale saan alati vastuse korduva meeldetuletuse peale ja hämava sisuga. Ei saa ju bussifirmade pealikke pahandada. Sotsiaalministeeriumi rahvatervise osakonna ametniku survel tellis linnavalitsus umbes aasta tagasi müra-uuringu. Ainult, et enne uuringut teavitas linnavalitsuse ametnik bussiettevõtteid ette… ja kahjuks juhtus tal selline apsakas, et saatis hoiatuskirja ka kogemata minu abikaasale… loomulikult olen selle kirja alles hoidnud. Sel uuringupäeval seisid enamik busse peatuses väljalülitatud mootoritega…

Enne seda postitas ta ka 9. sept.

Postitan uuesti. Eelmise postituse alt hakkasid libakontode omanikud elavalt kommima ja moderaator eemaldas millegipärast ka. Mis ei muuda probleemi. Enne valimisi linnavalitsus raporteerib igapäevaselt töövõitudest. Täiesti tähelepanu alt on välja jäänud Haapsalu bussijaamas toimuv. Ca 85 saabuvat/väljuvat bussi seisavad keset tänavat. Bussireisijad ootavad pisikeses klaaskabiinis. Raudteejaama hoone on reisijatele mõeldud, aga selle on okupeerinud Läänemaa muuseumid. Bussid seisavad peatuses töötava mootoriga. 15- 20 minutit järjest. Niipalju siis keskkonnahoidlikusest…Keskkonnahoidlikkus pidi algama omavalitsustest… Meil olevat mingi rohepööre.. Bussifirmade juhid on valimisliitudes asjamehed..Neilt ei nõuta midagi. Go Bus Läänemaa välismaalt kasutatuna ostetud bussid on ikka oluline saasteallikas. Eriti vanad on Läänemaa koolibussid… 

Läänemaa bussiliiklus vindub juba pikemat aega ja mingeid arenguid ei toimu. Ei tee vajalikke muudatusi ei asjatundmatu PEÜTK ega ka mitte omavalitsused, olgu siis Haapsalu linn või Lääne-Nigula vald. Hoolimata selelst, aks rong jõuab Rohukülla varem või hiljem pidanuks bussiliikluses vajalikke muudatusi tehtama juba eile. Neid pole aga ka täna ja kui sama stagnatsioon jätkub, pole neid ka homme. Kas see näitab oma kodukandist hoolimist?

Mis on Läänemaa bussiliikluse põhiprobleem? Just see, mis haakub tegelikult ka Helin Põldve postitusega. Nimelt ei tohiks enamuse kohalike bussiliinide algus- ega ka mitte lõpp-punktiks olla Haapsalu Jaam. See on põhipõhjus, miks reisijate arv ei näita kasvu ja seega jätkub maksumaksja raha ebaefektiivne kasutamine.



Niisugused liinid Läänemaal siis tänase seisuga on. Haapsalu linn vanas mõistes linnapiirides on küll väike, aga ometi oleks kaasaegne lahendus see, kui enamus bussiliine LÄBIKS HAAPSALUT. Lihtsaim näide on Rohuküla liin ehk et see peaks, nii tänase liini nr 1 variandina kui ka otsemini läbima linna ja lõpetama kuskil kaugemal, minimaalselt Uuemõisas. Loomulikult on veel parem kui Taeblas/Linnamäel ja veelgi kaugemal.
Samasugune lähenemine peab olema ka Lihula jm suundade liinidel ehk siis maakonnaliinid asendaks praegusi linnaliine ja üksiti andma igast suunast võimaluse sõita ka linna "muistse" piirini. Muuhulgas lahendaks see ka sisuliselt selle "tossutamise" jaamas ja ehk pole sii vaja linnavalitsusel mõelda ka järgmisele mõttetule kuluartiklile, nagu korraslikuma ootekoja ehitamisele. Muidugi peab olema tagatud bussijuhtidele elementaarsed võimalused muudes seisupaikades ehk tualeti ja puhkeruumikese olemasolu. Aga ega seegi pole ju linnale oluline?


Samamoodi oluline oleks maakonnaliinide ühendamine ehk pikendamine naabermaakondades, Lihulas Pärnusse, Kullamaalt Märjamaa ja Raplani, Ristilt Turba Jaamani jms, ometi pole keegi kohalikest poliitikutest/ametnikest vaevunud seda tegema. Täiesti olematu oli ju hiljuti reageering sellelegi, et Hiiumaa praamisaagaga seotult pakkusin välja konkreetsed võimalused lahendada probleeme ja muuta võimalusi paremaks nii hiidlaste kui läänlaste ja ka külaliste jaoks.


Huvitav siiski, et Jaanus Karilai ei julgenud öelda ühtegi sõna ka Keskerakonna kaitseks? Ning kas HaRi ikka tajub kui ebaaus on ta läänlaste silmis, vaikides samuti raudteeühenduse edasilükkamise teemal?


Ja hea säilitada ka kommentaarid veidi vanemast teemast, kus püüdsin ärgitada Jaanus Karilaidi selgitama, miks KESKERAKOND VAIKIMISI LUBAB RAUDTEE VALMIMISEGA VENITADA!

  • Enrik Visla
    Lubati ju tõesti 2022 lõpp...
    5
    • Aarne Kritt
      Enrik Visla Millal ennem KE on oma lubadusi täitnud??? KE täidab vaid Brüsselile antud lubadusi.....
      4
    • Mati Alasi
      Enrik Visla. Need kaks varga ja korruptsiooni erakonda pole kunagi oma lubadustest kinni pidanud. Täna lubab ja homseks on lubatu unustatud.
      2
  • Neeme Sihv
    Autor
    Jaanus Karilaid, milles on probleem? Kui Keskerakond ei saa kuidagi millegagi hakkama, siis on aeg ehk areenilt taanduda? Nii lihtsat tööd tehakse 10 aastat?
    12
    • Risto Koch
      Neeme Sihv neil on vaja karoonapasse printida. Tähtsad asjad kõigepealt.
      9
    • Märt Randoja
      Sellise positiivse agendaga nagu Haapsalu raudtee ei saa ju kiirustada vaid tuleb noppida profiitiu nii kaua kuni võimali, ikkagi teevad justkui.....Muud positiivset ju ei paista kusagilt. Maailmas tuntud praktika on teadlik venitamine otsustajate poolt, ennegi kohanud.
      4
  • Madris Metsakuiv
    Kõige vajalikumad asja? See on küll nüüd hea nali. Minu arust poleks seda üldse vaja. Eestil palju suuremaid probleeme kui üks tühine raudtee.
    38
    Peida 12 vastust
    • Sander Liitmäe
      Madris Metsakuiv mine häbene nüüd nurgas veidi😀😀
      8
    • Neeme Sihv
      Autor
      Eks aruga ole lood erinevad. Sama hästi võiks täna minna Kohilasse, Aegviitu, või mujale ja öelda, et pole vaja. Teadagi, kuidas reageeritakse, ikka sõrm oimukohale!
      Nii on paraku lood vajadusega.
      3
    • Alari Susi
      Madris Metsakuiv See, et sul vaja pole, ei tähenda, et kellegil vaja pole. Piinlik lugeda selliseid läänlasi. 🤔
      6
    • Madris Metsakuiv
      Sander Liitmäe mis mul häbeneda. Näha ju mis eesti riigis toimub. Usun et tead seda isegi.
      1
    • Madris Metsakuiv
      Alari Susi olen seda kuskil õelnud et mul seda vaja pole,ei ole seda kuskil maininud. Muidugi võiks rongiga tallinnas käija aga see pole nagu nii tähtis asi kui siis mõned muud probleemid.
    • Alari Susi
      Madris Metsakuiv Eesti, mitte eesti! Normaalne raudtee tasuvuse teadur peaks seda ometi teadma!!
      1
    • Madris Metsakuiv
      Alari Susi ma pole tähenorija,nii et väga ei huvita.
    • Märt Randoja
      Madris Metsakuiv et siis,... mida sa silmas pead? Kui on üks asi mida tõesti oleks vaja teha aga panustatakse kõiksugu sita peale...
    • Märt Randoja
      Madris Metsakuiv mis probleemid oleksid tähtsamad kui pakkuda läänlastele v'imalus mujal tööl käia kui siinsed juhtoinad vastava elukorraldusega hakkama ei saa. neljarealised???
      1
    • Märt Randoja
      loomulikult, vähmuste SA'de rahastamine, palkade upitamine ja pagulased.
    • Elikar Mustonen
      Tallinn Tartu Riia Eesti Ekspress pruuli ruunal ootame millal salongivagunid ilmuvad resto ja rattavagunid
    • Hellat Aavik
      Madris Metsakuiv Rsudtee ei ole nüüd küll tühine asi.
       
       
       
      Lemmi Kann
      Administraator
      juba eelmisel aastal räägiti valmimisaastast 2026:
      3
      • Neeme Sihv
        Autor
        Lemmi, räägiti küll, kuid täpsemalt räägiti, et Ristini 2023, Haapsaluni 2024 ja Rohukülani 2026. Ja tegelikult polegi vahet, tegelikkuses oleks Aas jt oma palga eest pidanud selle juba tänaseks valmis ehitama. S... töö eest palka palju maksta ei tohiks!
        7
      • Lemmi Kann
        Administraator
        ma usun, et kui te küsite näiteks Rein Riisalu käest, kes ei ole valitsuse palgal, siis ta selgitab teile, miks ei ole reaalne seda raudteed kuni Rohukülani 2023. aastaks valmis saada.
        3
      • Neeme Sihv
        Autor
        Lemmi Kann mulle pole vaja seda selgitada, sest tean väga hästi, et ON reaalne.
        Sama pikk lõik ehitati Türilt Viljandisse ühe aastaga. Vaid ilma kontaktvõrguta. Mitte mingeid takistusi selleks pole olnud, puudus vaid tahtmine ja asjad on venima jäänud. Õigemini jäetud.
        Tuleva aasta agusest oleks aega 2 aastat ja see on täiesti piisav.
        3
      • Lemmi Kann
        Administraator
        Neeme Sihv kontaktvõrguga ja kontaktvõrguta on ikka väga suur vahe. lisage siia juurde veel viadukti ehitus.
        1
      • Neeme Sihv
        Autor
        Lemmi Kann pole see miski suur vahe. Kuigi 1 aasta ja 2 aastat on ka vahe. Vähe sellest, alustada saanuks tänavu või isegi eelmisel aastal.
        S.t. et venitatud on sellega juba pikka aega.
        2
      • Märt Randoja
        Lemmi Kann miks küsida? Loll kes vabandust ei leia
      • Lemmi Kann
        Administraator
        Märt Randoja sest minu esimene eelistus on alati kuulata eksperte, kes on reaalsete olude ja asjade käiguga kursis.
        aga kedagi lolliks nimetada on muidugi alati imelihtne.
      • Neeme Sihv
        Autor
        Siis küsi ta käest, kas seda raudteed saab 4 aastaga ehitada valmis. Ta teab, et saab, kaks korda saaks.
      • Neeme Sihv
        Autor
        Viadukti järgi puudub muide vajadus.
      • Neeme Sihv
        Autor
        Lemmi Kann viadukti (ääretult loodusvarade mahukas) järgi vajadus ei tule elust vaid bürokraatide paikapandud nõuetest liiklussagedust lähtuvalt. See on aga pigem näide teoorias ohutusega tegeleda, kui reaalsest vajadusest. Ülesõidu kinniolek paar minuti ei ole mitte mingisugune probleem.
        Igasugused mõttetud viaduktid ei sobi rohepöördega ju, eks?
        Selle asemel peaks mõtlema ulukitarale Ellamaa - Risti lõigul, aga ka loomade tapmine ei pane mõtlema ei valda, ega ministeeriume
Anneli Niinemets
Tõepoolest on raudtee vajalikkus küsitav. Pannakse suured rahad hakkama ja sõidab pärast käputäie inimesi. Jälle 1 loosunglik projekt. Peatusi ta väiksemates kohtades ei tee, nii et milleks. Autostumist ei peata rongiliiklus. Turistidele, ja milleks seda lärmakat ja tüütut rahvamassi igale poole segama vaja.
12
Peida 19 vastust
  • Neeme Sihv
    Autor
    Anneli Niinemets millistes väiksemates kohtades ei peatu?
    Mil moel autost rongi tulev reisija ei jäta autot maha?
    Kas mõni tuhat sõitjat päevas on käputäis?
    8
  • Alari Susi
    Anneli Niinemets Miks te Selgeltnägijate tuleproovi ei lähe? Ilmselgelt olete te selgeltnägija. Ehk oskate te ütelda, millal ma miljardäriks saan? Miljonär on juba väsitav olla..
    4
  • Rein Ojala
    Üks õige mees, kui annab lubaduse, siis ka täidab,nii et tehke järeldus valimis päeval, penskarite poolt saab kindlasti omad vitsad, lubati ju erakorralist pensioni tôusu ja aidata vanurid vaesusest välja.
    3
  • Madis Lints
    Anneli Niinemets Mudugi et raudtee on vajalik....Sinujaoks võibolla pole,aga väga-väga suur hulk inimesi ootab seda ammu juba
    6
  • Muuga Tonis
    Neeme Sihv mõni tuhat päevas😂
    Tuleme maa peale tagasi, hea et sada päeva jooksul tuleb neid inimesi kokku kes otse Haapsalust Tlna minemas on rongiga.
    3
  • Neeme Sihv
    Autor
    Muuga Tonis vaata, rong ei peatu vaid Tallinnas ja Haapsalus. Kuid isegi nende kahe koha vahel sõidaks päevas SADU inimesi.
    Seda kõike muidugi eeldusel, et ronge on piisavalt. Kunagi Elron pakkus välja 6 rongi päevas, tegelikult vaja üle 2 korra rohkem.
    1
  • Neeme Sihv
    Autor
    Anneli Niinemets küsin aga uuesti, millistes väiksemates kohtades rongid ei peatu?
    Kas mõni tuhat on käputäis?
    Kas auto asemel rngi tulemine ei vähenda autostumist?
    1
  • Indreko Anni
    Anneli rong see sõitis tsuh tsuh tsuh… 😃
  • Heidi Kärdi
    Neeme Sihv Metsapeatus nt.
    1
  • Taivo Šitov
    Anneli Niinemets ära inise see on äge
  • Muuga Tonis
    12 rongi päevas😃
    Mille põhjal on tehtud selline vajadus 12 rongile?
    Kas teie isiklik arvamus või tasuvus analüüsist see välja võetud?
    Tln-Trt suunal on päevas 7 väljumist ja sel liinil vähemalt 100 korda rohkem inimesi kui oleks Hpsl ja Tln liinil
    1
  • Neeme Sihv
    Autor
    Muuga Tonis tasuvusanalüüs muide oli vigane. Piisavalt polnud asjatundjaid ning nii jäid näiteks üritustest osavõtjate arvu üldse välja jpm.
    Kogu taasiseseisvumise järgne areng on näidanud ühte - põhivõrgustiku aluseks on 4 rongi (bussi mujal mis igane… 
    Vaata veel
    Rohuküla - Tallinn sõiduplaan.
    EESTIMAABLOGI3.BLOGSPOT.COM
    Rohuküla - Tallinn sõiduplaan.
    Rohuküla - Tallinn sõiduplaan.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Heidi Kärdi see on paraku marginaalne, nagu ka Jaakna. Sõitjaid polnudki seal peale üksikute seeneliste ka 30 aastat tagasi. Kahjuks kohalike võimude abil jääb välja aga Nigula, kuigi see otseim suund Noarootsi, see aga tähendab suuremat autodega tulekut Paliveresse või Taeblasse.
    Lisasin siia alla blogi lingi, kus on võimalik sõiduplaani variant. Väiksemad peatused jäävad sellegi järgi ära, neisse peab sõitma ümberistumisega.
    Nt Kulna, Valingu, Kivimäe jt On valida, kas Tallinna 1,5 tunniga või kauem kui 2 tundi. Ekspressid mõnel korral päevas sõidaks tunniga
  • Neeme Sihv
    Autor
    Muuga Tonis ühe olulise märkuse unustasin lisamata. ka edela- ja idasuunal on näha, et tipptundidel korra tunnis rongidest ei piisa, see ei kutsu inimesi autodest ära. Haapsalu on siiski nii kaugel, et veel saame mängida aegadega ja loota. Inimesed hindavad oma aega ja nt kolmveerand tundi hommikul ja teist õhtul ei ole nende jaoks hea aeg, mida kaotada.
    Ja et vaja on ka tõelisi ekspresse, tunnise sõiduajaga, on blogiplaanis lausa 14 rongi.
    1
  • Neeme Sihv
    Autor
    Raido Leemet oled suuteline asjast rääkima? Tasuvusuuring pole minu tehtud, seega sooviks teisedki teada.
    Tühjad kraaksatused pole pennigi väärt
    1
  • Raido Leemet
    Neeme Sihv elame, näeme. Ma lähen üks päev sinu jaoks reisijaid kokku lugema. Saame siis arutada.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Raido, väga tore! Kuid ma tahaks, et see juhtuks homme, mitte aastate pärast. Iga kaotatud aasta on 365 korda hullem piirkonna jaoks kui kaotatud päev.

 Tanja Žemtšužina

See on nii pikk aeg et ma ei jõuagi ära oodata peaks ikka kiiremini!