reede, 10. september 2021

Linnatranspordiga Balti jaamast Lasnamäele.

 

 
Trammipeatuses üks tabloo ei toimi vist juba pikemat aega.
 
 
Sotsid on suured lubajad! Huvitav oleks teada, kui palju nad on istutanud seal, kus nad piirkondades võimul? Igatahes ühistranspordi puhul nad ikak kõvad valevorstid! Tallinnas lubavad mäed ja maad kokku, Kagu-Eestis aga on kavalamad, lubavad "bussiühendusi Värska, Räpina jt tõmbekeskustega" ja see on ka kõik. Ehk siis lubavad seda, mis on tänagi ja mis tasapisi aina viletsamaks jääb? Selle asemel, et lubada PAREMAT ja kaasaegsemat? Ahjaa, nõudetransport on küll nende suur projekt, aga pole teada, millal, kus ja kuidas. Ning kas kallilt või väga kallilt?

 
Oma aja ära elanud putkad on aga kadumas. Küll pole aimugi, kui kaasaegseks siin bussijuhtide puhketingimused muutuvad? Igatahes bussiliine ei suuda Tallinna kuidagi koostöös PEÜTK-ga paremaks muuta. Ja ega minagi eeldanud, et ma tingimata peaks siit Lasnamäele otseühendusega saama, kuid tegelikkuses oleks see mingil määral võimalik küll. Ma ei räägi praegu kesikute ammusest lubadusest, Lasnamäe trammist. Vaid maakonnaliinidest, mis hea lahenduse korral oleks täiesti arvestatav mugav transport.



 
Bomzhide puhvet. Isegi päeval põleb valgus sees.


 
Äge taust! Ja ebaefektiivne maakasutus Eesti raudtee poolt. Varsti jälle teede puudus....



 
Linna tunnen vähe, aga kui sõidan tuttavasse kohta, tablood ei vaata. ometi, ei pannud tähele häälteavitust ja ei tööta jälle ka tabloo?


 
Majaka Põik on koht, kus ümberistumine tõesti üpris mugav.






 
Üksjagu räämas siin kõik, aga hea oli näha, et mingitki haljastust püütud teha. Majad aga vajaks kohati "kuue" värskendamist küll. Mõtlesin korra ka sisemuse üle vaadata, aga ei viitsinud.

 
Marketeid on siin liiga palju, kaks kõrvuti tähendab aga viletsamat käivet ja madalaid palkasid. Aga noh, ju me inimesed lepivad sellega.




 
Värve siin rohkem, majad erineva lahendusega ja veidi rõõmsameelsemad. Puud eriti rõõmustavad.


 
Valdo Randpere kuusk, ehk Roheline Tallinn Reformierakonna moodi?


 
Rohelust Lasnamäe on tekkinud, kuigi loomulikult siin puud kasvavad aeglasemelt ja igale poole neid istutada ei saagi. Siiski oli uusi puid näha üksjagu, erinevaid liike. Nii et midagi on siiski ka tehtud positiivset.




 



 
Peagi käes aeg, kus kõik need viaduktid vajavad kallist kapitaalremonti? 

Väga imelik aga, et siin pole tekitatud bussiradasid! Mingi tehniline probleem või....?


 
 * Kas maakonnaliinidega võib sõita ka Tallinna linna sees?
* Tallinlase tasuta sõit neis ei kehti?
* Kas ja millised piletid kehtivad? Tsoonide järgi? Või siis pole sõit lubatud?
* peatus.ee varem näitas "ainult sisenemiseks" ja "väljumiseks" mingite peatuste puhul? Nüüd ei leia küll.
 
 Kuna Keskerakond pole plaaninudki täita oma lubadust, tasuta sõit linnatranspordis kõigile ja nüüd suund võüetud vist sellegi kaotamisele, siis on need küsimused tõsiseks mõtteaineks. Maakonnaliinid ei ole ju Harjumaal tasuta, kuigi peaks olema. Teadaolevalt on varemgi juba välja öeldud, et piletisüsteemid ülikallid ja sisuliselt kulub raha, mis piletite eest saadakse, sellesama süsteemi ülalpidamisele ja ehk peab pealegi maksma!?

Võiks otsida vastuseid kuskilt kodulehtedelt, aga selleks kuluks vist terve päev. Kindlasti oleks parem maakondlik bussiliiklus, sh linna läbivate liinide olemasolu leevenduseks linnatranspordile ja nii saaks ehk mõnelgi puhul linnaliinide busside arvu ja kulusid vähendada?

 
Üpris palju uusi maju? Või osad ka renoveeritud? Kui pidevalt siia ei satu, ei pane tähelegi, kui palju ikkagi ehitatud.





 
Keskerakonna lubadused on nagu ikka. Õige käik, hoolivad kohukesed, aga tehtud enamasti ei saa. Kohati lausa valetavad ja petavad. Tasuta transport Tallinnas kõigile, Lasnamäe tramm...





 
 
Kas tramm sõidab siin maa all? Miks siis alla ei saa minna?


 
Kõvasti osatakse ka kulutada katusealustele, millel puudub sisuliselt mõte. Isegi sõiduplaane peab peatustes mujalt otsima.





 
Punasega pläkerdamine on küll keskkonda saastev ja libe ratturile, aga silmatorkav, et oma tehtuks ja hoolimiseks tunnistada?






 
Kuhu peaks aga oma rattad panema need, kes rongis ratta eest raha ei tahaks maksta?





 
Praegused 4. ja 5.tee saavad ka kontaktvõrgu. Kas ka uued ekraanid koos reaalinfo kajastamise võimalusega, nagu hilinemised, eesolevad muudatused jm?
Eesti raudtee on lubanud ka teede numeratsiooni korrastada. Kümneid aastaid aega kulunud....




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Haapsalu rongiootajad läbi aegade.

          2013. Fotod: mina.   2014. Fotod: mina.       2015. Fotod: mina.         2019, fotod: Tiiu Kammiste      2020, fotod: Tiiu   2021....