Neljapäev, 21. oktoober 2021

Linn 7. Transport.

 

 
Transpordis on alati fanaatikuid. kes pildistab busse, kes ronge, tramme, trolle vm. On tõesti huvitav pildistada, kuigi kahjuks on meil mindud liigselt standardi teed värvilahenduste osas.
 
 
Bolt. Ees ja taga. Ei tea kuidas taksojuhtidega, aga tõuksiga sõitjate hulgas paistab levivat komme jätta see vedelema keset teed. Ja muidugi, ei mingit liikluseeskirjadest kinnipidamist. kas keegi onkohanud tõuksisõitjat, kes jalakäijatest möödumisel sõidaks jalakäija kiirusega?

 
ÜT peatus peale foori ja/või ülekäiku tähendab sageli topeltpeatumist. Üks suuremaid sõiduaja mõjutajaid, rääkimata kütusekulust ja heitegaasidest. Mis segab ikkagi peatusi valdavalt ENNE foori või ülekäiku tegemast?

 
Ametnike lemmikväljend: "mugavad ja kiired ümbseristumised". Reaalsus on teine. Enam-vähem sellesse kategooriasse kuuluvadkivaid ümberistumised samas peatuses ehk ekspressidelt (maakonnaliinid) linnaliinidele ja vastupidi. Aegu klappima muidugi ei saa, seega see ebamugavus jääb ikka. Vaja on OTSELIINE!

 
Tõuksiga tuldi tööle?

 
Transpordi teemas oluline ka tankimine. Küll aga on lausa traagiline vaadata poliitikuid, kes kelgivad, kui kuskil avatud uus kaubanduskeskus või tankla. See muutvat elu paremaks, valikuid samuti. Tegelikkuses on neid linnades tugevalt ülearu ja hoopis tõstavad hindu. Muuhulgas üks olulisi mõjureid, mis kergitab ka elektrienergia hinda. Kulude kasv aina vähenevate kliendinumbrite juures. Millal Kalev tuleb, eestlastele tarkust tooma?

 
 333. Nagu Pärnu rongi asendusliini number. Aga mõnus pilt, kulgemisest.

 
Lapsevanker ja ühistransport - alati oluline seos. Seda ei tohi unustada ka maakonnaliinide lisandumisel, kus palju linnaliine saaks ehk hõrendadagi. Paraku maakonnaliinide bussid ei ole lapsevankrisõbralikud.

 
Mustamäe teed pidi uhavad bussid viu ja vops. Maakonnaliine aga vähe näha.


 
Maakonnaliinide puhul on ka oluliseks mugavus. Väga odavaid busse ei tohiks kasutada, väga kalleid  aga ei jõua.

 
Osa peatusi on populaarsemad kordades, osa vähemkasutatavad. Mida populaarsem, seda olulisem maakonnaliini puhul.

 
Peatuste puhul, just ekspressidel ja maakonnaliinidel on oluline arvestada marketitega. Tõsi, marketeid on liiga palju.



 
Sama kujundus, aga rohkem värvilahendusi?


 
Tallinnas sm RAHA muidugi tahab kõik kohad, mis võimalik, maju ja autosid täis suruda, et iial ei lõpeks ehitustööd!


 
Sõita ÜT kolemajade rajooni? Hea elukeskkond või tumedad ja sünged majad liiklusmüras?

 
Kui palju autosõitjaid mahub bussi? Eriti Eestis, kus autos enamasti vaid 1 inimene?

 
Ajaloolis-arhitektuuriliselt ägedad depoohooned.



 
Võeh! Keset tööpäeva. Kõik elanikud autod koju jätnud?







 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Tagasi juurte juurde.

  http://eestimaablogi.blogspot.com/